Brev:
Hjælp - jeg VIL ikke amme!
2. december 2003
Alder:
0 mdr.
Hjælp - jeg VIL ikke amme!
Kære sundhedsplejerske
Jeg er gravid for 2. gang og er efter mange overvejelser og samtaler med jordmødre, læger samt venner kommet frem til, at jeg ikke ønsker at amme mit næste barn!
Amningen med mit 1. barn gik ikke særlig godt, og jeg stoppede efter 1 måneds ihærdige forsøg! Denne gang har jeg gransket lidt mere i årsagen og jeg må simpelthen erkende, at det med at amme bare slet ikke tiltaler mig - jeg væmmes direkte ved tanken og når jeg tænker mig om, var det nok også sådan, jeg havde det første gang....men man bliver jo nærmest stemplet som dårlig mor, hvis ikke man forsøger, så derfor hoppede jeg på vognen ligesom alle andre og resultatet blev så også derefter!
Jeg behøver ikke at få mere at vide om, hvor meget sundere det er for barnet at blive ammet....jeg har fået nok. tak. Jeg vil bare så gerne vide, hvad barnet skal have at spise, når det gælder flaske lige fra fødslen - anbefales der noget bestemt?
Det er lidt svært at finde nogen, som kan hjælpe mig, da de alle er specialister på amning men ikke på "flaske"!
Jeg håber, at du kan give mig nogle gode råd.
På forhånd tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Susanne