Hjælp - jeg VIL ikke amme!

2. december 2003

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Hjælp - jeg VIL ikke amme!

Kære sundhedsplejerske

Jeg er gravid for 2. gang og er efter mange overvejelser og samtaler med jordmødre, læger samt venner kommet frem til, at jeg ikke ønsker at amme mit næste barn!

Amningen med mit 1. barn gik ikke særlig godt, og jeg stoppede efter 1 måneds ihærdige forsøg! Denne gang har jeg gransket lidt mere i årsagen og jeg må simpelthen erkende, at det med at amme bare slet ikke tiltaler mig - jeg væmmes direkte ved tanken og når jeg tænker mig om, var det nok også sådan, jeg havde det første gang....men man bliver jo nærmest stemplet som dårlig mor, hvis ikke ...

Annonce

... man forsøger, så derfor hoppede jeg på vognen ligesom alle andre og resultatet blev så også derefter!

Jeg behøver ikke at få mere at vide om, hvor meget sundere det er for barnet at blive ammet....jeg har fået nok. tak. Jeg vil bare så gerne vide, hvad barnet skal have at spise, når det gælder flaske lige fra fødslen - anbefales der noget bestemt?

Det er lidt svært at finde nogen, som kan hjælpe mig, da de alle er specialister på amning men ikke på "flaske"!

Jeg håber, at du kan give mig nogle gode råd.

På forhånd tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Susanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Reservebedste

En reservebedste er en ældre person, der gerne vil hjælpe småbørnsfamilier med at passe børnene, når de er syge, har brug for at blive hentet tidligt eller skal passes en dag, hvor forældrene skal i byen.

I nogle kommuner kan man søge om en reservebedste, hvis man er enlig og ikke har mulighed for at trække på sit netværk, men det er også muligt at søge en reservebedste privat.

Det kan være en rigtig god idé at have en reservebedste (M/K), som kan hjælpe i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder