Brev:
Brystmælk og sutteflaske
9. oktober 2006
Alder:
2 mdr.
Brystmælk og sutteflaske
Jeg er dansker som arbejder i Kina. Min kinesiske kone har født mig en dejlig lille dreng.
Han blev født d. 16 August 2006 og var 54 cm lang og vejede 3650g ved fødslen. Min kone giver ham bryst hver dag og nu efter 7 uger vejer han 5500g og er omkring 57 cm lang.
Vi er lidt bekymret om han trives og min kone synes ikke altid hun har mælk nok til at gøre ham mæt. Vi har prøvet at give ham lidt supplement med flaske, men han kan ikke finde ud af at sutte på flaskens sut. Han er ved at brække sig når han får den i munden og er ved at kløjs i det mælk som kommer ud når han bider i flaskens sut.
Vi har tappet mælk fra moderens bryst for at give ham noget han kender, og jeg har købt samtlige modeller af flasker og sutter, men lige lidt hjælper det.
Har du et godt råd til, hvordan vi får ham lært at sutte fra flasken?
Hilsen
Alan