Brev:
Amning og udmalkning
16. oktober 2003
Alder:
3 mdr.
Amning og udmalkning
Kære Helen
Du var på besøg hos os og Carl i mandags. Det går meget bedre - men Carl er uden tvivl utålmodig. Han skal hjælpes til at vente på mælken, efter at den første ´hurtige´ mælk er kommet.
Jeg fornemmer, at der kan være brug for at give en flaske en gang om eftermiddagen. Jeg har højst sandsynligt ikke så meget mælk, og Carl er ofte lidt træt - så kan det ende i skrig og skrål.....
Derfor spørger jeg:
Skal jeg malke ud på det tidspunkt, hvor jeg giver ham flaske, eller skal jeg lade brystet hvile, så jeg har fyldte bryster til næste måltid? Hvis jeg bare giver ham flaske og ikke får brystet stimuleret ender det jo nok med at mælkemængden tilpasser sig dette, og jeg må blive ved med at give flaske.
På forhånd tak for hjælpen
Mange hilsner
Vibeke Toft