Brev:
Skal jeg vække for at amme om natten?
21. august 2023
Alder:
1 mdr.
Skal jeg vække for at amme om natten?
Hej Helen.
Jeg har et spørgsmål omkring min lille pige, som nu er 4 uger gammel. Hun kan nogle gange sove næsten 6 timer i træk om natten, og jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg bør vække hende for at amme hende eller om det er okay bare at lade hende sove.
De fleste nætter har jeg sat vækkeuret til, så der ikke er gået mere end 3-4 timer, så lægger jeg hende til, og hun spiser gladeligt, men nogle gange er jeg bare rigtig træt og hvis det er okay at sove, så vil jeg naturligvis helst det.
Hun spiser umiddelbart fint om dagen og jeg synes, at det virker som om, at jeg har nok mælk. Hendes afføring er gul og der kommer stadig afføring flere gange dagligt.
Er det okay at lade hende sove eller? Hvad siger du?
Mange hilsner
Lillemusens mor