Av mine ører/arm og alt det andet

8. november 2021

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Av mine ører/arm og alt det andet

Hej Helen

Jeg skrev også til dig for 3 år siden med storesøster

Efter mange overvejelser oven på en hård tilværelse med søster valgte vi at tage “chancen” og få en mere, det ku vel Ik blive værre, men jo, det blev det så!

Men først lige hvordan vores dag går; hun for tilbudt bryst før og efter hver lur, med svingende resultat
- vi samsover, og står op 6:30-7 tiden
- hun får den tid hun tillader på legetæppe, mens jeg løber rundt for at få mig og søs klar til at hun skal i børnehave, med de ting det kræver 2 hænder
- kl 8 gider hun ingenting, kommer i bæresele, med ned og aflevere søs i børnehave
-Kl 8-8:45 sover hun i selen
- forsøger at aktivere/aflede/trøste indtil hun sover igen ca kl 10:30 - sover igen lun kortvarigt 25-35 min
- repeat aktivering/afledning og trøst
- nogle gange kommer der så en længere lur om efter middagen men ellers kommer vi op på 5 powernaps på en dag
- fra kl 17-20 er non-stop brok/gråd/ skrigeri
- kl 20 lægger jeg mig ind i ...

Annonce

... soveværelset med hende hvor hun kan geare ned, ammer og falder i søvn
- hun vågner næsten aldrig rigtig om natten, men søger bryster ca 4 gange fra 20-06

Og sådan er hver dag
- hun vil ikke ligge i barnevogn
- selv slyngevugge virker sporadisk, og kan ikke forlænge hendes lure
- hun vil ikke sidde i autostol
- hun kan Ik lide at komme i bad
- hun vil kun ammes liggende i min seng
- ingen andre end mig kan trøste (når det kan lade sig gøre)
- hun græder ikke bare, hun Skriger som en stukken gris, og rammer nemt over 100 decibel

Tiltag gjort de sidste 3 mdr
- tunge og læbebånd klippet
- konstateret silent refluks og fået nexium
- jeg spiser gluten/mælke og koffein fattig eller fri kost
- ingen medicin
- været hos kiropraktor 4 gange
-zoneterapi 2 gange

Jeg græder hver dag, min lille pige som startede sin første levemåned som en drømmebaby, er ikke i trivsel, og vejer omkring 5700 gr…

Er der noget jeg misser i alt mit kaos?

Med venlig hilsen
træt og fortvivlet mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

Rodfrugter

Især i de kolde efterårs- og vintermåneder er rodfrugter rigtig gode. Rodfrugter er sunde, nærende og giver god smag til mange vinterretter og så har de farver og en naturlig sødme, som mange børn sætter stor pris på.

Pastinakker og jordskokker er lyse, gulerødder orange, og rødbeder har en farve, der kan variere fra det violette over i det vinrøde, alt efter hvordan de tilberedes.

Det danske klima er godt at dyrke rodfrugter i og det er som udgangspunkt en god idé...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit medfølende svar. Både min mand og jeg sad og tudede da vi læste det.

Det går fremad herhjemme. Vi har helt accepteret vores drengs handicap og glæder os hver dag over, hvor dejlig han er. Vi starter fysioterapi imorgen.

Tak fra Signe, mor til dreng på 7 måneder