Afvænning fra amning

17. juni 2018

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Afvænning fra amning

Kære Helen.

Min datter sov igennem fra hun var 1-7 måneder, men de sidste par måneder har hun haft flere opvågninger.

Et typisk døgn ser således ud:

22/23-02.00: zzz
02.00-02.30: amning
02.30-4.30: zzz
04.30-04.45: amning
04.45-06.00: zzz
6.00-6.30: amning
8.30-9: grød+vand
9-11: lur
11: frokost (bondebrød, pålæg, vand, grønt)
13-14.30: lur
14.30-14.45: eftermiddagsmad (frugt og evt. lidt mme i kop)
16.30: Amning
18.00-18.30: Aftensmad (det samme som resten af familien) med efterfølgende amning
19.30: Grød+vand
20-22: Ammemarathon (inklusiv en power nap ved brystet, hvor hun er svær at holde vågen, men hvis vi lægger hende i seng, sover hun max 30 minutter)

For to måneder siden forsøgte jeg at skære ned på amningen, fordi jeg skulle på arbejde igen for halvanden måned siden, men hun søger ...

Annonce

... brystet konstant, når jeg er hjemme, og græder til hun får mælk. Hun er desværre ikke særlig interesseret i mad, selvom vi prøver og prøver.

Hvordan skal jeg få skåret ned på amningen - det er ikke holdbart for mig at sove fra kl.23-6 med to opvågninger, når jeg skal på arbejde, og hun vil nærmest ammes fra jeg kommer hjem, til jeg går i seng. Vi prøver at putte hende i egen seng, men ofte græder hun til hun kommer op og bliver ammet i søvn. Hun falder i søvn ved brystet og lægges i egen seng igen, men jeg tager hende ind i vores seng og ammer hende, når hun vågner om natten. Det er svært for hendes far, som har barsel nu, at få mad i hende i løbet af dagen, og så er hun jo mega sulten, når jeg kommer hjem.

Hun følger sin vægt- og længdekurve og er i øvrigt glad og frisk.
Jeg håber, du har et fif eller to i ærmet :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Dagtilbud til børn

Vi har i Danmark kommunale dagtilbud til vores børn.

Dagtilbud omfatter:

- Vuggestuer og dagplejeordninger for ½-3 årige
børn

- Børnehaver for 2-6-årige

- Aldersintegrerede institutioner for flere aldersgrupper

- Fritidshjem

- Skolefritidsordninger (SFO) for børn i skolealderen.

Aldersopdelingen kan variere lidt fra kommune til kommune.

Hvis I ønsker at få jeres barn...

Læs mere i Babylex

Astma

Børn med astma trækker ikke vejret på samme måde som vi andre. Når man har astma, så snører luftvejene sig sammen, passagen for luft ind og ud af lungerne bliver mindre og barnet har derfor svært ved at trække vejret.

Astma er det man kan kalde for en lungesygdom og børn med astma vil ofte have anfald, hvor de tydeligt har problemer med vejrtrækningen. Under et astmaanfald vil barnet få en hvæsende, pibende vejrtrækning, kvælningsfornemmelse, vedvarende hoste og nogle gange også...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg ved, at du ikke kan træffe beslutninger på vores vegne, men alligevel vil jeg meget gerne høre dine tanker ud fra din erfaring og viden om børn ...

Dine tanker har tidligere hjulpet os med en afklaring og en beslutning, som set i bakspejlet var den helt rigtige - for os alle tre.

Håber, du igen kan hjælpe os videre mod en beslutning.

Mange varme hilsner,
Hønemor