Brev:
Ammestop eller øge produktionen?
28. marts 2016
Alder:
9 mdr.
Ammestop eller øge produktionen?
Kære Helen
Argh, amningen er ved at gå i stå. Hvad pokker gør jeg?
Min datter er nu godt 9 mdr, og jeg har trappet ned til ca 3 amninger om dagen (sen eftermiddag, aften og tidlig morgen) siden jeg vendte tilbage til arbejdet. Derudover spiser hun 4 gode måltider mad om dagen, og sover fint igennem fra ca 20:30 til 6:30 og sammenlagt ca 3 timer i løbet af dagen. Det hele har kørt rigtig fint de sidste par måneder! Men jeg kan efterhånden mærke at jeg har mindre og mindre mælk at give af, og det er efterhånden sjældent hun har tid/ro/interesse til at vente på at mælken løber ned, så det giver selvfølgelig også mindre og mindre produktion. Jeg har nu set i øjnene at vi styrer lige mod et ammestop inden længe.
Jeg havde egentlig gerne fortsat til hun var 1 år, men det ville kræve at jeg på en eller anden måde får sat produktionen op igen, tænker jeg. Jeg tvivler dog på at hun har tålmodighed til at sætte alt ind på at amme, amme, amme indtil produktionen øges, men jeg ved ikke hvad jeg ellers ville kunne gøre. Ideer modtages gerne.
Alternativet er vel at gå over til MME i flaske. Men hvor mange flasker ville i så fald være nødvendige? Og hvor længe skulle hun så have flaske?
Som sagt spiser hun godt og udvikler sig som hun skal, så jeg er ikke bekymret for at hun får for lidt næring. Men jeg gad godt vi fik brudt den dårlige spiral mht. amning - enten ved at få øget produktionen eller ved et fuldt ammestop. Hvad kan du råde mig til her?
Mange hilsner
Myntes mor