Ammestop eller øge produktionen?

28. marts 2016

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Ammestop eller øge produktionen?

Kære Helen

Argh, amningen er ved at gå i stå. Hvad pokker gør jeg?

Min datter er nu godt 9 mdr, og jeg har trappet ned til ca 3 amninger om dagen (sen eftermiddag, aften og tidlig morgen) siden jeg vendte tilbage til arbejdet. Derudover spiser hun 4 gode måltider mad om dagen, og sover fint igennem fra ca 20:30 til 6:30 og sammenlagt ca 3 timer i løbet af dagen. Det hele har kørt rigtig fint de sidste par måneder! Men jeg kan efterhånden mærke at jeg har mindre og mindre mælk at give af, og det er efterhånden sjældent hun har tid/ro/interesse til at vente på at mælken løber ned, så det giver selvfølgelig også mindre og mindre produktion. Jeg har nu set i øjnene at vi styrer lige mod et ammestop inden længe.

Jeg havde egentlig ...

Annonce

... gerne fortsat til hun var 1 år, men det ville kræve at jeg på en eller anden måde får sat produktionen op igen, tænker jeg. Jeg tvivler dog på at hun har tålmodighed til at sætte alt ind på at amme, amme, amme indtil produktionen øges, men jeg ved ikke hvad jeg ellers ville kunne gøre. Ideer modtages gerne.

Alternativet er vel at gå over til MME i flaske. Men hvor mange flasker ville i så fald være nødvendige? Og hvor længe skulle hun så have flaske?

Som sagt spiser hun godt og udvikler sig som hun skal, så jeg er ikke bekymret for at hun får for lidt næring. Men jeg gad godt vi fik brudt den dårlige spiral mht. amning - enten ved at få øget produktionen eller ved et fuldt ammestop. Hvad kan du råde mig til her?

Mange hilsner
Myntes mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Feberkrampe

Det lille barn evne til at kunne regulere sin temperatur er umoden. Det betyder, at nogle børn får krampe i forbindelse med, at de får feber. Temperaturen kan stige pludseligt, og når temperaturen stiger for hurtigt, kan temperaturreguleringscenteret i hjernen ikke følge med, og kramperne opstår.

Feberkramper opstår hos 2-5% af børn mellem 6 måneder og 5 år, og det er den hyppigste årsag til kramper hos børn. Feberkrampe er delvist arveligt, så end forældre eller søskende har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder