Brev:
Afvisning af bryst?
9. december 2015
Alder:
5 mdr.
Afvisning af bryst?
Kære Helen
Nu har jeg fulgt med på sidelinjen og fulgt mange af dine råd til andre. Jeg har lille Josefine på 5 1/2 måned. Hun er begyndt så småt med skemad for 4 uger siden, efter råd fra sundhedsplejersken. Ikke fordi hun var extra sulten eller ikke tog nok på - tvært imod. Hun var bare så nysgerrig under familiens måltider, at sundhedsplejersken syntes den nysgerrighed skulle gribes.
Nu har hun dog i 1 1/2 døgn stort set ikke ville tage brystet. Hun skriger og kaster sig bagud som en flitsbue, hvis jeg forsøger at tilbyde. Hun vil hverken sidde, ligge normalt eller i indianerstilling under forsøgene. Det giver alt sammen samme resultat.
Bør jeg begynde at pumpe ud - og evt tilbyde hende flaske istedet?
Grød og mos virker hun ikke specielt interesseret i, men hun spiser da en lille smule. Hun er dog glad for vand af kop :-)
Hun har den sidste 1 1/2 uges tid kæmpet lidt for at komme af med afføringen. Og når der endelig kommer noget ud, så er det hårdt som modellervoks..
Jeg er nu blevet bekymret for, om hun helt afviser brystet eller om det måske er fordi hun har ondt..
Håber du kan hjælpe mig lidt videre - mine andre to børn har aldrig reagerer på denne måde.
På forhånd tak for hjælpen ☺️