Amning, søvn og flaske - 2 mdr.

11. november 2015

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Amning, søvn og flaske - 2 mdr.

Hej Helen

Jeg har et par nye spørgsmål til dig :)

Min pige på nu 10 uger har nu lært at sove i barnevognen i dagstimerne uden at trille, skønt :) Jeg skal dog derud når hun taber sutten, men jeg oplever at hun til tider stadig er træt efter 1-2 timer, kan det skyldtes at hun vågner og klynker hver gang hun taber sutten?

Om natten er jeg dog udfordret da hun kun sover små lure, maks 2 timer før hun vågner og skal enten have hjælp til at sove videre eller bryst. Svært at vurderer i mørket.

I løbet af dagen får hun mad hver 3-4 time og jeg føler hun tømmer brystet, men bliver i tvivl da hun er så svær om natten. Jeg har forsøgt at droppe ammebrikkerne, men så bliver hun rigtig sur ...

Annonce

... fordi hun ikke kan finde ud af det og ja , det kan hendes mor faktisk heller ikke længere!

Mine overvejejelser går på at droppe amningen til fordel for flaske da jeg ikke tror på at det kan lykkedes uden ammebrikker? Har givet 80 ml MME 2 gange om aftenen, men det hjalp ikke.

Herudover ved jeg ikke hvordan vi skal putte hende om aftenen da hun normalt ligger i sengen med mig fra midnat og indtil næste morgen. Indtil midnat har far hende i stuen, men jeg ville gerne kunne putte hende i liften først på aftenen således, at min kæreste og jeg kunne få lidt tid, men intet virker

Skal vi evt stille hende i et mørkt koldt rum alene eller hvad har du af forslag?

Venlig hilsen
Idas mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Røgede fisk og børn

Grillede og røgede fisk kan have et højt indhold af PAH (tjærestoffer), som kan være kræftfremkaldende. Derfor bør man ikke spise store mængder røget og grillet fisk, men det kan indgå som en del af en varieret kost.

Til børn er det en god idé at følge disse råd:

- Anvend så vidt muligt koldrøgning, fremfor varmt røgede fisk.

- Undgå røgeksponering af spiselige flader. På grillen bør fisken pakkes ind i folie.

- Vær opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Opkast - baby og børn

Der er forskel på at gylpe og på at kaste op. Gylp kommer stille efter et måltid, hvor opkast er mere voldsomt og i større mængder. Hvis barnet kaster op, vil det ofte også være uroligt og utilpas. Hvis barnet kun kaster op en enkelt gang, er der ikke grund til bekymring.

Opkastning hænger ofte sammen med, at barnet fejler noget andet og måske også har feber. Barnet vil ofte have ondt i maven, virke slap og træt, vil måske vægre sig mod at spise. Sammen med opkastning kommer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så lykkedes det! Efter så mange måneder, er Johan faldet i søvn i sin barnevogn, op til flere gange.

Jeg har idag vækket ham en halv time før han plejer at vågne, og nu har han sovet 45 min. formiddag (barnevogn), og ligger nu pt. og sover middagslur (indtil nu en time). Så jeg kan slet ikke få armene ned:)

Vi ser om vi kan hoppe på togene i tide, tak for hjælpen:)

Venlig hilsen
Kathrine, mor til Johan på 6 måneder