Brev:
Amning snart 4 måneder
26. september 2015
Alder:
4 mdr.
Amning snart 4 måneder
Kære Helen.
Jeg skriver til dig angående vores søn på snart 4 måneder.
Han har nu i lidt over en uge efterspurgt brystet meget oftere end han plejer. Dvs minimum hver 2. time om dagen og 2-3 gange i løbet af natten. Der plejer at gå ca 3 timer mellem måltiderne om dagen og kun et enkelt måltid om natten. Min første tanke var at der er tale om et sultspring, men jeg kan ikke forstå at det skal tage så lang tid.
Derfor overvejer jeg om det ikke længere er tilstrækkeligt med brystmælk. Spørgsmålet er så om jeg allerede skal prøve at give lidt grød. Jeg har læst at man tidligst må starte på det når han er 4 måneder, men at det er bedst at vente lidt længere. Hvordan vurderer jeg om han er klar til grød?
Alternativt kan jeg give ham en flaske efter amningen et par gange om dagen?
Hvad vil du anbefale at jeg gør? Jeg vil egentlig helst bare fortsætte med kun at amme lidt endnu, men synes det bliver lidt anstrengende at skulle amme så ofte. Og er jo også i tvivl om han får nok at spise.
Ud over at han vil spise meget ofte virker han glad og tilfreds og har masser af energi. Han har afføring flere gange i døgnet (som han plejer) og også tunge våde bleer som han plejer. Han vejede 6100g for tre uger siden. Der var han faldet en smule på vækstkurven men ikke noget alarmerende. Jeg har desværre ikke mulighed for at få ham vejet pt., så jeg ved ikke hvor meget han har taget på siden.
På forhånd tak for hjælpen
Anne