Brev:
Opbevaring af mælk til skemad
31. marts 2014
Alder:
5 mdr.
Opbevaring af mælk til skemad
Hej igen kære Helen.
Vores datter er lige begyndt på skemad og i den forbindelse tilsættes modermælk
I henholdsvis grød og kartoffelmos, i følge vores SP.
Jeg vil gøre det så kort og præcist som muligt:
Når jeg malker ud og gemmer på køl hvor mælken kan holde max tre døgn.....
1. Må jeg så godt malke ud fra begge bryster på 'en gang, altså så der er en flaske med blandet mælk fra både højre og venstre bryst, eller er reglen, et bryst pr.Flaske?
2. Tidligere har jeg spurgt dig om noget med udmalkning, hvor du svarede at den udmalkede mælk skal køles under koldt vand før den sættes i fryseren. Skal den også det når jeg malker ud for at sætte den direkte i køleskabet, så jeg har mælk til at blande i skemaden?
Tak igen :)