Stoppe natamning - 9 mdr.

4. marts 2013

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Stoppe natamning - 9 mdr.

Kære Helen

Jeg har en skøn og glad datter på 9 mdr. Hun trives godt, udvikler sig som hun skal og er generelt glad og tilpas. MEN... Hun er afhængig af brystet for at sove om natten :-( Det startede for et par måneder siden da hun blev syg med influenza. Da tog jeg hende over i min seng for at være tæt på hende og give hende optimal tryghed og nærhed. Hun var syg ón and off i ca 1,5 'mdr med influenza, forkølelse, hoste og feber og indimellem lidt opkast. Det svækkede hende naturligvis og gjorde bl.a også at hun efterfølgende afviser sutten!

Nu er problemet så, at hun om natten faktisk kun sover, når hun har brystet i munden. Om dagen sover hun godt i barnevognen. Og ifølge dine råd ammer jeg hende ikke inden formiddagsluren! Og der klarer hun fint at falde i søvn i barnevognen. Hun er rigtig glad for at blive ammet og søger mig mange gange om dagen. men er jeg ude en dag, kan hun godt klare sig uden bryst lang tid. Det længste jeg har prøvet at være væk er fra kl 9-18 Hun spiser varieret; grød, brød, frugt, mos af forskellig slags og ...

Annonce

... drikker vand af kop.

Om aftenen gør jeg det, at jeg pusler hende og giver nattøj på, giver hende lidt mos eller grød, siger godnat til far og storesøstre, går i soveværelset hvor vi læser en lille bog og så ammer jeg hende på sengekanten. Nogle gange lykkes det mig at ligge hende i sengen efter 20 min. Andre gange sidder jeg 40-50 min, inden hun overgivet sig til søvnen. Herefter kan der så gå alt mellem 20 min og 3 timer, inden hun vågner op og insisterer på at få bryst/lov at sutte. Inden jeg ligger hende til, prøver jeg at ae, nusse, vugge, nynne, sige schyy osv, men KUN brystet får hende til at slappe af.
I dag har vi taget den ene side af tremmesengen og sat den helt ind til min seng, så hun på den måde ligger på sin egen madras, stadig i min nærhed. Og det er her hun ska sove fra nu af.

Men hvordan får jeg hende vænnet af med at sutte (på mig) hele natten?

For øvrigt er det ikk rigtig lykkes mig at finde lige nøjagtig det tidspunkt, hvor hun smiler, triller om på siden og sover :-( er det usædvanligt?

Med venlig hilsen
Lotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Bøvse

Når babyer spiser, sluger de ofte en masse luft. Derfor har mange brug for at bøvse efter et måltid.

Den nemmeste måde at dit barn kan komme af med luften på er hvis du lægger barnet op mod skulderen og klapper eller stryger forsigtigt på ryggen. Hold barnet så højt, at barnets arme bliver løftet, så har luften lettere ved at komme ud.

Du kan også sidde med barnet foran dig på dit skød eller lægge barnet på din underarm og gå lidt rundt.

Spædbørn...

Læs mere i Babylex

Graviditet uden for livmoderen

Graviditet uden for livmoderen er en meget alvorlig graviditetskomplikation, der optræder i ca 2 procent af alle graviditeter.

Det er forbundet med stor risiko for moderens liv og det er ikke muligt at gennemføre en sådan graviditet. Ofte er der faktisk heller ikke tale om et rigtigt foster, og dermed ikke om en rigtig graviditet.

Spiral udgør en risiko for at man bliver gravid uden for livmoderen. Derudover kan det spille ind, hvis man tidligere har haft...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Mange tak for dit gode svar - vi har nu fulgt dine anvisninger og det var en overraskende nem proces - 2 nætter tog det af vænne flasken fra vores datter og nu spiser hun som aldrig før - TUSIND TAK for dit lille skub.

Mange hilsener
Vibeke, mor til pige på 21 måneder