Brev:
Stoppe natamning - 9 mdr.
4. marts 2013
Alder:
9 mdr.
Stoppe natamning - 9 mdr.
Kære Helen
Jeg har en skøn og glad datter på 9 mdr. Hun trives godt, udvikler sig som hun skal og er generelt glad og tilpas. MEN... Hun er afhængig af brystet for at sove om natten :-( Det startede for et par måneder siden da hun blev syg med influenza. Da tog jeg hende over i min seng for at være tæt på hende og give hende optimal tryghed og nærhed. Hun var syg ón and off i ca 1,5 'mdr med influenza, forkølelse, hoste og feber og indimellem lidt opkast. Det svækkede hende naturligvis og gjorde bl.a også at hun efterfølgende afviser sutten!
Nu er problemet så, at hun om natten faktisk kun sover, når hun har brystet i munden. Om dagen sover hun godt i barnevognen. Og ifølge dine råd ammer jeg hende ikke inden formiddagsluren! Og der klarer hun fint at falde i søvn i barnevognen. Hun er rigtig glad for at blive ammet og søger mig mange gange om dagen. men er jeg ude en dag, kan hun godt klare sig uden bryst lang tid. Det længste jeg har prøvet at være væk er fra kl 9-18 Hun spiser varieret; grød, brød, frugt, mos af forskellig slags og drikker vand af kop.
Om aftenen gør jeg det, at jeg pusler hende og giver nattøj på, giver hende lidt mos eller grød, siger godnat til far og storesøstre, går i soveværelset hvor vi læser en lille bog og så ammer jeg hende på sengekanten. Nogle gange lykkes det mig at ligge hende i sengen efter 20 min. Andre gange sidder jeg 40-50 min, inden hun overgivet sig til søvnen. Herefter kan der så gå alt mellem 20 min og 3 timer, inden hun vågner op og insisterer på at få bryst/lov at sutte. Inden jeg ligger hende til, prøver jeg at ae, nusse, vugge, nynne, sige schyy osv, men KUN brystet får hende til at slappe af.
I dag har vi taget den ene side af tremmesengen og sat den helt ind til min seng, så hun på den måde ligger på sin egen madras, stadig i min nærhed. Og det er her hun ska sove fra nu af.
Men hvordan får jeg hende vænnet af med at sutte (på mig) hele natten?
For øvrigt er det ikk rigtig lykkes mig at finde lige nøjagtig det tidspunkt, hvor hun smiler, triller om på siden og sover :-( er det usædvanligt?
Med venlig hilsen
Lotte