Brev:
Rækkefølge amning, bleskift, leg og søvn?
17. september 2012
Alder:
1 mdr.
Rækkefølge amning, bleskift, leg og søvn?
Kære Helen,
Tusinde tak for dine gode svar.
Jeg er i tvivl om den mest hensigtsmæssige rækkefølge på amning, bleskift leg og søvn. Min datter er 6 uger og aktuelt ammer jeg hende når hun vågner (da hun som regel er sulten med det samme) efter amning falder hun ofte i søvn, men vågner måske igen, så skifter jeg hende, leger lidt hvis hun er til det og putter hende så igen til lur. Men nogle gange lidt svært/tidskrævende at få hende til at falde til ro til lur, så ville det være bedre først at amme til sidst lige inden luren? Men hvis jeg ikke ammer straks hun vågner, så har hun ikke rigtig lyst til leg da hun jo er sulten, så synes det er lidt svært hvad er bedst.
Kan du anbefale en rækkefølge og evt forslag til rytme for dagen/natten.
Mange hilsner
Nybagt mor