Brev:
Amme uro og spørgsmål
13. september 2012
Alder:
1 mdr.
Amme uro og spørgsmål
Kære Helen,
Jeg har en dejlig pige på 6 uger. Amningen går ok, men de seneste par uger hopper hun af på brystet hele tiden under amningen. Mælken løber hurtigt og hun sluprer, så virker som om hun sluger meget luft i startetn. Hun skal gerne bøvse 1-3 gange under måltidet for at undgå mavepine senere. Hver amning tager ca 20-35 min. Nogle sjældne gange har vi en god amning hvor hun bliver/attached på brystet kun afbrudt en eller to gange. Hvad kan jeg gøre for at få flere af de gode rolige amninger?
Skal man helst kun amme ved eet bryst af gangen? Eller hvordan ved jeg hvornår der ikke er mere mælk i eet bryst og man skal skifte til andet bryst for at tilfredsstille hendes sult?
Med venlig hilsen
nybagt mor