Brev:
Start på arbejde og amning
11. august 2012
Alder:
6 mdr.
Start på arbejde og amning
Kære Helen
Anna er nu blevet 6 mdr og jeg skal om ca tre uger starte på arbejde 30 timer om ugen. Dog med mulighed for at flekse og arbejde hjemme noget af tiden. Jeg skal dog helst møde op på arbejde hver dag og gerne en del timer.
Imens skal far på barsel indtil nytår.
Jeg er dog begyndt at bekymre mig rigtig meget for hvordan det skal gå fordi det står klart at Anna stadig er meget afhængig af amningerne. Ikke mindst i og med at jeg stadig ammer Anna (i søvn ofte) inden hendes lure.
Da hun var helt lille lykkedes vi med at give hende flaske, men efterhånden som hun blev lidt større afviste hun flasken nogle gange, hvorefter vi lagde det helt på hylden igen, til stor fortrydelse for mig, da det var rigtig rart at kunne være væk et par timer, eller putte storebror en gang imellem.
Nu kan jeg helt miste troen på at det kan lade sig gøre at få hende til at tage flaske, og samtidig føler jeg også at jeg svigter hende ved ikke at stå til rådighed på det plan, ikke mindst fordi hun tit falder i søvn ved brystet jo.
Jeg er nærmest nået dertil hvor jeg overvejer ikke at starte på arbejde alligevel før senere.
Hvordan tænker du at vi skal gribe det an med at få hende til at tage flaske? Hvor længe endnu vil hun være afhængig af mælk fra flaske eller bryst, og i hvor høj grad tror du man tager noget tryghed fra hende ved at "tvinge" hende på flasken... ? (svært spørgsmål, ved jeg godt :-))
Mange hilsner
Jane