Brev:
Slut med natamning - 11 mdr.
21. juni 2012
Alder:
11 mdr.
Slut med natamning - 11 mdr.
Kære Helen
Tak for svar på mit sidste brev vedrørende putning. Vi har dog prøvet at putte ham senere, men der lader ikke rigtig til at være forskel på om han puttes 19.30, 20.00, eller kl. 22! Nogle gange går det rimelig tjept (20 min.) og andre gange op til 45 min. Det sidste stykke tid har det dog taget omkring en halv times tid og med knap så meget rejse-sig-op-og-smide-sut-ud-over-sengekanten - jeg har et spinkelt håb om at det måske er fordi han er ved at associere godtnatsangene med at skulle sove (håber ikke Nemesis læser med!).
Så ja, pt. accepterer vi bare, at det er sådan, for går vi ud af rummet bliver han vanvittig ulykkelig!
Nu fylder han så snart et år, og jeg vil gerne stoppe amningen. Pt. ammer jeg inden han skal sove (ca. kl. 19.45) og igen når han vågner et eller andet sted mellem kl. 3 eller 5. Min mand synes at vi skal stoppe natamningen inden han stopper sin barsel med udgangen af juni, da han har hørt at den letteste måde er at lade faderen tage "konflikten", så moderen ikke er der når han vågner om natten og kan se måltidet inden for rækkevidde:) Det bliver nok nogle hårde nætter, så derfor vil min mand gerne gøre det inden han skal tilbage på arbejde (forståeligt nok).
Jeg vil på den anden side gerne amme ham til han er et år (hvilket han bliver om 3 uger) og måske lidt længere, så han ikke får både vuggestuestart og slut med den ultimative tryghed i amningen på samme tid. Så jeg tænker at løsningen bliver, at vi dropper natamningen og at jeg så ammer ham ved 7-tiden når han står op. Er det urealistisk at tro, at vi kan skubbe det i stedet for at fjerne det helt?
Er det mig, der er en regelrytter når jeg gerne liiiige vil amme det sidste tid, så han fylder et år? Og hvornår skal vi i givet fald bedst stoppe, så det ikke clasher med vuggestuestart og de nye indtryk? Det passer mig fint at skulle stoppe amningen - selv om det er rigtig hyggeligt og virkelig får en meget aktiv lille mand til at slappe af om aftenen:-)
Glæder mig til at høre dit svar!
Med venlig hilsen
Rikke