Brev:
Bliver sur, når hun skal bøvse efter amning
19. maj 2011
Alder:
4 mdr.
Bliver sur, når hun skal bøvse efter amning
Hej.
Er lige meldt ind, og syntes det er så fantastisk at man kan skrive til dig med sine spørgsmål. Jeg har delt mit spørgsmål op, da jeg tidligere har skrevet til dig angående søvn og mæthed. Dette spørgsmål er omkring amning og MME.
Jeg har helt fra starten haft fin med mælk til vores datter. Amningen kører rigtig fint til hun bliver ca. 3 mdr. Her begynder hun at være urolig ved brystet, hvor hun tager ved brystet, slipper, tager ved, slipper - dette bliver ved. Jeg fornemmer ikke rigtig at hun får noget mælk. Jeg malker ud, og giver det på flaske, og der får hun det meste af mælken.
Der går en uges tid så bliver det bedre ved brystet. Hun vil nu gerne spise ved brystet, men spiser kun kortvarigt - ca 5-8 min. Skal lige siges at når min pige spiser skal det helst være uden pauser. Hun bliver sur, hvis jeg prøver at bøvse hende. Hun spiser hurtigt. Mit spørgsmål er her - kan hun på så kort tid nå at blive ordentligt mæt... skal jeg stole på at det er nok til hende.
Jeg er begyndt at supplere hver amning op med flaske, fordi jeg er i tvivl om hun får nok mælk. Har nemlig nu en fornemmelse af at jeg ikke har så meget mælk mere. Hun spiser ca. 50 ml efter en amning - viser det at flasken er berettiget eller kunne flasken godt undværes?? (Hun vågner 4 gange om natten fra kl. 20.00 af).
Min datter er en glad og livlig pige på 4 mdr, og vejer 8 kg. Nogle gange virker det til at hun bare skal blive færdig med at spise, så hun kan komme op og se på verden. Om natten ligger hun helt rolig ved amning.
Til slut vil jeg bare sige at på trods af at jeg tit godt kan blive noget usikker på alt det her mor halløj... så elsker jeg bare at være mor til sådan en dejlig skabning.
Hilsen fra den glade og til tider usikre mor:)