Brev:
Han gider ikke amme mere
3. marts 2011
Alder:
9 mdr.
Han gider ikke amme mere
Hej Helen.
Ja nu skriver jeg lige et brev til dig, men det her handler om amning. Vores lille dreng er nemlig næsten ligeglad med om han bliver ammet eller ej.
Jeg har forsøgt at amme ham 3 gange om dagen, morgen, middag og sen aften, men her på det sidste er det somom at vi ikke rigtigt kommer nogen vegne. Aftenamningen bliver lidt rodet da han har travlt med alt muligt andet og hvis jeg venter til han sover får han heller ikke særlig meget mælk indenbors.
Om eftermiddagen fjoller han rundt, ruller væk og griner og leger mere med brystet end han egentligt drikker af det.
Morgenen har været ok men her til morgen sov han fra den første amning (lidt rodet nat) og han har ikke givet tegn til at det er noget han savner.
Er vi bare der hvor jeg skal slutte amningen?
Han får mælk i glas til frokost og aftensmaden og havregrød og flerkornsgrød lavet på sødmælk. Han spiser også smøreost til frokost. Tror du at han får nok mælk på den måde? Han har aldrig været en flaskedreng så det virker omsonst at begynde med sutteflaske nu.
Han spiser godt til ved alle måltider og følger sin vægtkurve fint.
Kærlig hilsen
Nanna