Brev:
Nedtrapning af natamning - 8 mdr.
17. januar 2011
Alder:
8 mdr.
Nedtrapning af natamning - 8 mdr.
Hej Helen
Endnu et spørgsmål presser sig på, denne gang i forhold til natamning.
Vores søn sover lidt bedre nu - han vågner ca. hver 2-3 time for at få sin sut, blive lagt om på siden, for at se vi er der og lignende. Jeg ammer ham ved 23-tiden, som du foreslog i din plan og afhængig af hvordan han sover, får han en tår ved 4-tiden. Nogle gange lidt før det.
Vi går ofte tidligt i seng, nogle gange allerede ved 21.30-tiden, da vi er så utroligt udkørte. Jeg vil derfor rigtig gerne af med amningen kl.23 da jeg ofte kun lige når at falde ordentligt i søvn, før jeg skal op og amme igen. Da han jo ikke sover så lange stræk i løbet af natten er det jo med at benytte sig af at sove når man kan...
Han spiser nogenlunde med grøntsager og lidt kød til aften og bliver ammet ved 18.30-19-tiden. Hvis han er rigtig sulten/tørstig giver vi ham desuden en vælling inden vi putter ham ved 19.30-20-tiden.
Hvornår vil du tro at jeg kan fjerne kl. 23-amningen? Og hvordan fjerner jeg den? Skal den meget tidlige morgenamning så blive til en natamning evt. ved 2-tiden istedet eller hvordan griber jeg det an?
Og hvor gammel er børn cirka når natamningen skippes helt?
Som du kan høre, har jeg lidt svært ved at finde ud af hvad jeg skal regne med og forvente i forhold til natamningen og nedtrapning af den.
Endnu engang, tak for en alletiders brevkasse! Dine svar er guld værd.
Med venlig hilsen
mor