Brev:
Amning syv måneder
1. december 2010
Alder:
7 mdr.
Amning syv måneder
Hej Helen!
Jeg har lidt brug for inspiration til nedtrapning af amning af Vera, der er lige over syv måneder.
Hun får tre hovedmåltider og to mellemmåltider, og spiser rigtig fint. Kan godt lide rigtig mad, så jeg blender en del af familiens mad med mme. Lige nu er hun dog ikke vild med at drikke vand eller mme, selvom hun godt gad for 14 dage siden.
Hidtid har jeg ammet efter behov, og det har fungeret fint. Men nu synes jeg, at det niver noget, når hun suger, og at det ikke er særligt behageligt, da de føles tomme, så det hjælper, hvis jeg springer en amning over.
Hidtil har jeg ammet tidlig morgen og efter hvert hovedmåltid. Derudover to gange om natten. Altså seks gange. Hun sover fra 7 til 6.30. Jeg har forsøgt at amme kl. 10-11, når jeg selv går i seng, men det gav bare en ekstra amning, og jeg vil egentlig helst ikke vække hende dér, da hun sover tungt. Hun sover i tremmeseng ved siden af mig.
Skal jeg forsøge at tage den ene natteamning eller skal det heller være formidagsamningen? Vi er lige ved at flytte, så det skal ikke være for drastiske ting, der sker.
Hilsen