Brev:
Amninger om natten
18. august 2010
Alder:
5 mdr.
Amninger om natten
Hej Helen,
Så har vi fået en dejlig lillesøster, og derfor har jeg igen brug for din gode vejledning ;o)
Cecilie er 5 måneder, og er fra en startvægt på 3800 nu oppe på 8500 - så en ordentlig basse.
Hun har hele tiden været glad for at spise om natten, men nu begynder det så småt at være hårdt for mig, at skulle amme min. 3 gange om natten.
Vores rytme ser nogenlunde således ud;
kl 6,30 står vi op´
kl 7 ammer
kl 8 kører vi store søster i børnehaven, og Cecilie falder i søvn i bilen. Hun kommer i barnevognen når vi kommer hjem, og sover til 10
kl 10 ammer
kl 11 smagsprøver på grød
kl 11,30 ammer
kl 12 puttes til lur og sover til 14,30
kl 14,30 henter vi storesøster i børnehaven
og så ammer jeg ca hver anden time (når hun melder sig)
kl 17 powernap i 20 - 30 min
kl 18 spiser vi, hvor Cecilie får små smagsprøver på grød
kl 18,30 bader børnene
kl 19 begynder putning, med bøger, sange mv.
og Cecilie ammes til nat.
Kl 22 ammer jeg inden jeg går i seng
kl 1 ammer
kl 3 ammer
kl 5 ammer
Jeg har masser af mælk, og ofte spiser hun ikke "op". Men med hendes vægt skal der jo også meget til. Jeg er først lige begyndt på små smagsprøver på grød, og hun elsker det. Det er mig der stopper - hun vil gerne have mere hver gang.
Så mit spørgsmål er ganske "enkelt" hvordan får jeg lidt mere nattesøvn? Og hvornår trapper jeg grøden op. Nu er det på 5 små ske fulde, fordi jeg lige er startet - og havde egentlig planlagt at fuldamme i 6 mdr. Men pga natten, må det lille pus jo være sulten?
Hun er altid glad og i strålende humør - skrigture og ulvetimer er ikke eksisterende. Så derfor har jeg masser af overskud, selvom det ikke er søvn jeg får mest af ;o)
Håber du har et par forslag.
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Lene