Amninger om natten

18. august 2010

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Amninger om natten

Hej Helen,

Så har vi fået en dejlig lillesøster, og derfor har jeg igen brug for din gode vejledning ;o)

Cecilie er 5 måneder, og er fra en startvægt på 3800 nu oppe på 8500 - så en ordentlig basse.

Hun har hele tiden været glad for at spise om natten, men nu begynder det så småt at være hårdt for mig, at skulle amme min. 3 gange om natten.

Vores rytme ser nogenlunde således ud;

kl 6,30 står vi op´
kl 7 ammer
kl 8 kører vi store søster i børnehaven, og Cecilie falder i søvn i bilen. Hun kommer i barnevognen når vi kommer hjem, og sover til 10
kl 10 ammer
kl 11 smagsprøver på grød
kl 11,30 ammer
kl 12 puttes til lur og sover til 14,30
kl 14,30 henter vi storesøster i børnehaven
og så ammer jeg ca hver anden time (når hun melder sig)
kl 17 powernap i 20 - 30 min
kl 18 spiser vi, hvor Cecilie får små smagsprøver på grød
kl 18,30 bader børnene
kl 19 ...

Annonce

... begynder putning, med bøger, sange mv.
og Cecilie ammes til nat.
Kl 22 ammer jeg inden jeg går i seng
kl 1 ammer
kl 3 ammer
kl 5 ammer

Jeg har masser af mælk, og ofte spiser hun ikke "op". Men med hendes vægt skal der jo også meget til. Jeg er først lige begyndt på små smagsprøver på grød, og hun elsker det. Det er mig der stopper - hun vil gerne have mere hver gang.

Så mit spørgsmål er ganske "enkelt" hvordan får jeg lidt mere nattesøvn? Og hvornår trapper jeg grøden op. Nu er det på 5 små ske fulde, fordi jeg lige er startet - og havde egentlig planlagt at fuldamme i 6 mdr. Men pga natten, må det lille pus jo være sulten?

Hun er altid glad og i strålende humør - skrigture og ulvetimer er ikke eksisterende. Så derfor har jeg masser af overskud, selvom det ikke er søvn jeg får mest af ;o)

Håber du har et par forslag.

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Lene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Citrusfrugter

Hvis man har allergi overfor græspollen, så kan man nogle gange reagere på citrusfrugter som appelsiner og klementiner. Reaktionen vil ofte være kløe og hævelse af læber, mund og svælg. Og det bedste man kan gøre er ikke at spise de citrusfrugter, som man reagerer på.

Nogle børn vil også reagere med rødt udslæt om munden, når de spiser citrusfrugter. Det skyldes normalt frugtsyren, som generer barnets lidt sarte hud og handler således ikke om at barnet ikke tåler...

Læs mere i Babylex

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Hvor er det skønt at jeg kan skrive til dig og tak for dine altid fyldestgørende og indlevende svar - det savner jeg meget fra min egen sp!

Mange hilsner
Rikke, mor til dreng på 5 måneder