Brev:
Utilpas og grædende
3. maj 2010
Alder:
1 mdr.
Utilpas og grædende
Hej Helen!
Så er jeg her igen ;) Jeg skal åbenbart have nogle grædende spædbørn.
Jeg skriver til dig fordi min datter på nu 6 uger den seneste uge er begyndt at græde en del. Hun er ikke utrøstelig skrigende som sin storesøster var, men hun græder og er urolig en stor del af tiden.
Jeg har ammet hende fuldt fra fødslen og er naturligvis begyndt at tænke på, om hun er sulten. Dette pga at jeg næsten ikke ellers ved hvad der kunne være galt, men også fordi mine bryster den sidste uge har virket fuldstændig tomme for mælk til trods for alverdens forsøg på at øge produktionen. Hun er undersøgt ved kiropraktor og er "bestået".
Efter et par dage med uforklarlig gråd tilbød vi hende mme på flaske et par gange efter amning og har nogle gange drukket op til 100 ml og herefter faldet til ro og i søvn. Under amningen virker hun urolig. Hun tager fat og slipper brystet mange gange, vrider sig som om hun ikke gider og bliver vred.
Da vi havde givet hende mme et par gange med god effekt som supplement til min amning havde vi en dag hvor hun så pludselig blev fuldstændig urolig, værre end før, og sov ikke nærmest ikke i et døgn andet end 117 smålure, hvor hun vågnede op efter 10-15 min med et skrig og arme og ben flagrede rundt konstant. Har du nogle bud på hvad der skal være galt? Jeg orker virkelig ikke endnu et kolikbarn.
Når hun får mme som supplement hvor ofte skal hun så have afføring? - Jeg tænker på om hun kan have fået forstoppelse efter de 4-5 flasker mme hun fik?
Hilsen