Brev:
Pasning, amning og alkohol
29. april 2010
Alder:
1 mdr.
Pasning, amning og alkohol
Hej Helen.
Jeg har lige et par spørgsmål jeg gerne vil have besvaret :)
1. Min søn på 6 uger bliver ammet fuld ud (har dog enkelte aftner fået en enkelt flaske pga. smerter i brystvorterne da jeg fik svamp og ham trøske). Vi er inviteret til bryllup og jeg vil selvfølgelig gerne med, også drikke alkohol, men hvordan gør jeg det mht. pasning af ham? Jeg har tænkt mig at malke ud så han kan få min mælk på flaske, mens han bliver passet, men er bare så bange for at han ikke kan tage ved mit bryst hvis han har fået flaske et lille døgns tid, hvad er chancerne for det??
2. Hvad gør jeg dagen efter, når jeg har alkohol i blodet? Er det nok at malke ud én gang og smide den mælk væk, og så må han blive lagt til igen, eller må jeg slet ikke amme dagen efter??
3. Må man egentlig godt drikke et par genstande når man ammer, altså uden at malke ud?? - Der er nemlig delte meninger omkring dette.
Håber ikke det var alt for indviklet.
Venlig hilsen
Henriette.