Faar min soen nok maelk?

27. april 2010

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Faar min soen nok maelk?

Hej Helen!

Min lille soen er 5 1/2 mdr. Han er siden foedslen blevet ammet, og det er gaaet fint. Han begyndte dog at "sige fra" over for brystet allerede, da han var knap 4 mdr, hvorfor jeg startede paa skemad til ham. Han var simpelthen sur og skrigende ved brystet og virkede mere sulten. Han tager rigtig godt fra med ske-mad. Spiser stort set alt, hvad jeg laver (ris/hirse-groed med frugtmos, kartoffelmos, og jeg er saa smaat ved at introducere flere groentsager).

Han faar pt 3-4 maaltider om dagen:
F.eks:
Morgen: Hirsegroed m. frugtmos
Frokost: Kartoffelmos med groentsager
Evt eftermiddag: 1/2 banan, moset
Aften: Kartoffelmos med groentsager (andre end dem til frokost)

Han vokser som han skal, sover godt baade dag og nat, er glad, aktiv og tilfreds og spiser som sagt rigtig ...

Annonce

... fint. Dog vil han nu stort set slet ikke ammes i loebet af dagen. Derfor er han de seneste uger kun blevet ammet 3 gange i doegnet, om aftenen, midt om natten og tidlig morgen (for da vil han gerne paa de tider). Hvor meget han faar fra brystet ved jeg af gode grunde ikke...

Naar jeg laver mad til ham bruger jeg MME og han faar derfor 2-2.5 dl MME dagligt fra mad. Jeg taenkte, at han da maatte mangle maelk, og har forsoegt at introducere MME paa flaske for ham, uden held (han naegtede!).

Saa mit spoergsmaal er, om han faar for lidt maelk? Jeg har to andre boern, som jeg har ammet ogsaa, og der havde jeg ingen problemer med at udfase amningen over en noget laengere periode. Ingen af de to store har sagt fra paa samme maade som ham her.

Jeg ser frem til dit input :-)
Med venlig hilsen
Tine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Mellemmåltider børn

Børn har brug for at få 3-4 mellemmåltider i løbet af dagen. Børn over 1 år bevæger sig ofte meget og mellemmåltiderne sikrer deres energibehov. Derfor skal mellemmåltider også være sunde.

Mellemmåltiderne vil ofte ligge formiddag, eftermiddag, før aftensmaden og som godnatmåltid.

Mellemmåltider kan være:
- Grovbolle f.eks. havregrynsboller, eller grovbrød med lidt frugt
- Rugbrødssnitter med smør, ost, frugt
- Frisk frugt, råkost,...

Læs mere i Babylex

Sele til barnevogn

Barnevognssele anvendes, når der er risiko for at barnet kan falde ud af barnevognen og barnet bør være under opsyn, når det er i sele. De fleste børn har brug for sele i barnevognen fra de er 6 måneder gamle - nogle børn lidt før.

Du bør altid vælge en barnevognssele som er DVN mærket (Dansk Varefakta Nævn). Selen skal spændes fast i barnevognens bund og den må ikke kunne trækkes løs.

Selvom barnet ligger i DVN mærket sele, skal der altid være opsyn med et barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit medfølende svar. Både min mand og jeg sad og tudede da vi læste det.

Det går fremad herhjemme. Vi har helt accepteret vores drengs handicap og glæder os hver dag over, hvor dejlig han er. Vi starter fysioterapi imorgen.

Tak fra Signe, mor til dreng på 7 måneder