Brev:
Faar min soen nok maelk?
27. april 2010
Alder:
5 mdr.
Faar min soen nok maelk?
Hej Helen!
Min lille soen er 5 1/2 mdr. Han er siden foedslen blevet ammet, og det er gaaet fint. Han begyndte dog at "sige fra" over for brystet allerede, da han var knap 4 mdr, hvorfor jeg startede paa skemad til ham. Han var simpelthen sur og skrigende ved brystet og virkede mere sulten. Han tager rigtig godt fra med ske-mad. Spiser stort set alt, hvad jeg laver (ris/hirse-groed med frugtmos, kartoffelmos, og jeg er saa smaat ved at introducere flere groentsager).
Han faar pt 3-4 maaltider om dagen:
F.eks:
Morgen: Hirsegroed m. frugtmos
Frokost: Kartoffelmos med groentsager
Evt eftermiddag: 1/2 banan, moset
Aften: Kartoffelmos med groentsager (andre end dem til frokost)
Han vokser som han skal, sover godt baade dag og nat, er glad, aktiv og tilfreds og spiser som sagt rigtig fint. Dog vil han nu stort set slet ikke ammes i loebet af dagen. Derfor er han de seneste uger kun blevet ammet 3 gange i doegnet, om aftenen, midt om natten og tidlig morgen (for da vil han gerne paa de tider). Hvor meget han faar fra brystet ved jeg af gode grunde ikke...
Naar jeg laver mad til ham bruger jeg MME og han faar derfor 2-2.5 dl MME dagligt fra mad. Jeg taenkte, at han da maatte mangle maelk, og har forsoegt at introducere MME paa flaske for ham, uden held (han naegtede!).
Saa mit spoergsmaal er, om han faar for lidt maelk? Jeg har to andre boern, som jeg har ammet ogsaa, og der havde jeg ingen problemer med at udfase amningen over en noget laengere periode. Ingen af de to store har sagt fra paa samme maade som ham her.
Jeg ser frem til dit input :-)
Med venlig hilsen
Tine