Brev:
2 eller 3 amninger i døgnet
21. marts 2010
Alder:
10 mdr.
2  eller 3 amninger i døgnet
Hej Helen.
Nu skriver jeg til dig fordi det er som om Sofie selv er ved at trappe lidt ned på hendes amninger :-)
Hun bliver 10 måneder den 31. marts og har indtil nu fået 3 amninger, aften, nat og morgen. Men nu er det som om at der kun er plads til 2 amninger, den inden hun skal sove er fast, (med mindre jeg ikke er hjemme så kan hun sagtens lægges uden). Som regel vågner hun ved 23.30- tiden og får en amning mere, nogle gange kan kl dog blive mere, helt til 02.00 strækker hun den nogle gange.
Når vi så kommer til morgen amningen så kommer ændringen, den er hun ikke synderlig interesseret i, tager lige et par mundfulde og så skal vi ellers i gang med at lave noget der er mere spændende :-)
Så nu er mit spørgsmål om det er ok allerede nu at skære ned til 2 amninger?
Nogle nætter vågner hun omkring 04.30 og her spiser hun godt men hvis ikke hun vågner er der så nogen grund til at vække hende der for at få hende til at spise?
Når jeg så læser det jeg har skrevet så virker det helt som Sofie er begyndt at sove som en drøm :-) det er ikke helt tilfældet, hun vågner stadig mange gange og i øjeblikket har hun meget svært ved at falde til ro, rejser sig, græder osv. jeg regner med at det er opstarten i dagplejen der er årsagen til det :-) Især timerne ml midnat og 03.00 er slemme, der sidder jeg inde ved hende stort set hele tiden og lægger hende når hun rejser sig, nusser på ryggen osv.
Jeg har prøvet at amme hende en ekstra gang her for at få hende til at sove bedre men heller ikke her er hun særlig interesseret. Og så er det jo jeg synes der er lidt træls at skulle vække hende 04.30 for at amme når det faktisk er der hun, og dermed også jeg, sover bedst :-)
Mange hilsener
Linda