Kan man give en enkelt flaske?

27. august 2009

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Kan man give en enkelt flaske?

Hej Helen

Min datter er nu fire en halv måned, og hun er blevet ammet fuldt ud. Da hun blev fire måneder begyndte vi at give hende lidt grød, men det bliver endnu kun til lidt smagsprøver.

Mit problem er - som mange andre mødres - hendes søvn. Hendes søvnmønster har altid svinget lidt - forstået sådan, at hun af og til har taget fire-fem timer i træk, andre gange kun to eller tre (en enkelt gang sov hun hele syv timer i træk, men det var desværre kun en enkelt gang). Her på det sidste er hun dog begyndt at vågne meget - ofte hver 1,5.-2. time hele natten. Mit indtryk er lidt, at der ikke ...

Annonce

... rigtigt er mælk nok i mine bryster sent på aftenen, når hun skal puttes - for hun spiser hver gang, hun vågner.

Mit spørgsmål er, om jeg kan give hende en flaske erstatning om aftenen, når hun bliver puttet? På den måde ved jeg, at hun får et ordentligt måltid at sove på - og når hun så vågner senere på natten, så vil jeg have det mere mælk til hende i brysterne. Og indrømmet - så håber jeg på, at det vil få hende til at sove lidt flere timer i træk.

Men jeg vil helst ikke gøre det, hvis det kan ødelægge noget med min amning, og derfor vil jeg lige høre, hvad du synes.

Med venlig hilsen
Pelot

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Termin

Termin er betegnelsen for, hvornår man forventer at føde, når man er gravid.

Terminen fastsættes normalt til 40 uger efter man er blevet gravid. Termintidspunktet er således sluttidspunktet for graviditeten.

Man beregner normalt terminen efter første dag i den sidste menstruation.

Terminen bruges også til at vurdere, hvor langt du er henne i din graviditet. I løbet af graviditeten tæller man uger, således at man f.eks. siger at kvinder er 34+6 uger...

Læs mere i Babylex

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet