Brev:
Kan man give en enkelt flaske?
27. august 2009
Alder:
4 mdr.
Kan man give en enkelt flaske?
Hej Helen
Min datter er nu fire en halv måned, og hun er blevet ammet fuldt ud. Da hun blev fire måneder begyndte vi at give hende lidt grød, men det bliver endnu kun til lidt smagsprøver.
Mit problem er - som mange andre mødres - hendes søvn. Hendes søvnmønster har altid svinget lidt - forstået sådan, at hun af og til har taget fire-fem timer i træk, andre gange kun to eller tre (en enkelt gang sov hun hele syv timer i træk, men det var desværre kun en enkelt gang). Her på det sidste er hun dog begyndt at vågne meget - ofte hver 1,5.-2. time hele natten. Mit indtryk er lidt, at der ikke rigtigt er mælk nok i mine bryster sent på aftenen, når hun skal puttes - for hun spiser hver gang, hun vågner.
Mit spørgsmål er, om jeg kan give hende en flaske erstatning om aftenen, når hun bliver puttet? På den måde ved jeg, at hun får et ordentligt måltid at sove på - og når hun så vågner senere på natten, så vil jeg have det mere mælk til hende i brysterne. Og indrømmet - så håber jeg på, at det vil få hende til at sove lidt flere timer i træk.
Men jeg vil helst ikke gøre det, hvis det kan ødelægge noget med min amning, og derfor vil jeg lige høre, hvad du synes.
Med venlig hilsen
Pelot