Brev:
Ammestop, hvorfor?
23. juli 2009
Alder:
12 mdr.
Ammestop, hvorfor?
Hej Helen
Jeg kan jo læse mig til, at nu hvor Agnes snart er 1 år skal hun vendes fra ... Jeg prøvede at tale med min egen SP om, om vi kunne vente lidt, for jeg synes Agnes både stadig drikker meget mælk ved puttetid og samtidig er meget afhængig af den stund vi har sammen der for at finde roen. Men er blever rådet til, at det skal være nu. Hvorfor er det så forkert at vente en måned eller to?
Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg gør det bedst. Vores aften ser sådan her ud nu i cirkatider:
17.00 Aftensmad (hele familien spiser sammen og samme mad)
18:00 Bad
18:30 aftengrød (havregrød, øllebrød eller flerekornsgrød)
Herefter leger hun lidt med mor og far i sengen og får læst godnat historie af far.
Mellem 19 og 19:30 putning
(Sidder i ammestolen på hendes værelse og hun får flaske mens hun langsomt falder hen. Jeg kan se at hun virkelig nyder at ligge i 'ammestilling' og putte sig ind mod brystet, selvom det altså nu er flaske hun får.
Hun drikker mellem 180 ml og 240 ml. Herefter ligges hun i seng. Registrere lige at jeg går, men putter videre selv uden problemer.)
Skal jeg virkelig bare skærer det hele væk ad een gang? Skal jeg erstatte med en kop mælk og hvordan bibeholder jeg den nærhed vi har nu mens hun drikker?
Jeg tænker om far måske skal overtage mens det står på, men vil samtidig gerne beholde vores hyggestund sammen. Far har jo højtlæsning med hende. Hvis han overtager en periode, hvornår kan jeg så overtage tilbage?
Mange hilsner herfra