Brev:
Amning inden middagslur
15. april 2009
Alder:
9 mdr.
Amning inden middagslur
Hej Helen
Jeg har før skrevet til dig ang. min datters manglende lyst til at spise fast føde. Det går dog meget bedre, efter en lang kamp ammer jeg nu kun lige inden middagsluren (for at fylde hende godt op så hun kan sove en lang lur uden at vågne pga. sult), til nat og en enkelt gang om natten.
Men jeg er i tvivl om, om jeg bør blive ved det men amning til middag. Hun skal starte i dagpleje snart og der kan jeg jo ikke lige komme og amme hende inden middagsluren...
Inden formiddagsluren får hun en halv banan som hun selv sidder med og guffer i sig og sover fint et par timer derefter, også selv om hun ikke rigtig har spist så meget til morgenmad.
Men til frokost er det tit hun ikke rigtig vil have noget og derfor har jeg trøstet mig med at hun så fik hos mig. Dog er det ikke hver dag hun tager ret meget, måske fordi det tager længere tid før mælken løber (kan jeg mærke, det svier) eller hun ikke gider eller noget andet.
Om natten, er hun begyndt at vågne når jeg går i seng om aftenen, så jeg tror det er på tide at hun kommer på eget værelse. I aftes gik der 1½ time før vi fik hende til at sove igen.
Du foreslog at jeg ammede til midnat eller når jeg gik i seng og en enkelt gang sidst på natten/tidlig morgen. Men hun vil bare ikke spise, sover videre hos mig hvis jeg prøver at give hende en drømmetår, og som i aftes hvor hun vågnede da jeg gik i seng, ville hun heller ikke rigtig have noget. Om natten er det også tit noget underligt noget, men hun ryger helt op i det røde felt hvis hun ikke får noget...
Er det på tide at afskaffe den tår til middag, og den ene om natten eller dem begge?
Jeg ved godt vi ikke skal tage det hele på én gang (amninger væk og på eget værelse), men først skal hun på eget værelse, tror jeg.
Heidi