Amning inden middagslur

15. april 2009

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Amning inden middagslur

Hej Helen

Jeg har før skrevet til dig ang. min datters manglende lyst til at spise fast føde. Det går dog meget bedre, efter en lang kamp ammer jeg nu kun lige inden middagsluren (for at fylde hende godt op så hun kan sove en lang lur uden at vågne pga. sult), til nat og en enkelt gang om natten.

Men jeg er i tvivl om, om jeg bør blive ved det men amning til middag. Hun skal starte i dagpleje snart og der kan jeg jo ikke lige komme og amme hende inden middagsluren...
Inden formiddagsluren får hun en halv banan som hun selv sidder med og guffer i sig og sover fint et par timer derefter, også selv om hun ikke rigtig har spist så meget til morgenmad.

Men til frokost er det tit hun ikke rigtig vil have noget og derfor har jeg trøstet mig med at hun så fik hos mig. Dog er det ikke hver dag hun tager ret meget, måske fordi det tager længere tid før mælken løber (kan jeg ...

Annonce

... mærke, det svier) eller hun ikke gider eller noget andet.

Om natten, er hun begyndt at vågne når jeg går i seng om aftenen, så jeg tror det er på tide at hun kommer på eget værelse. I aftes gik der 1½ time før vi fik hende til at sove igen.

Du foreslog at jeg ammede til midnat eller når jeg gik i seng og en enkelt gang sidst på natten/tidlig morgen. Men hun vil bare ikke spise, sover videre hos mig hvis jeg prøver at give hende en drømmetår, og som i aftes hvor hun vågnede da jeg gik i seng, ville hun heller ikke rigtig have noget. Om natten er det også tit noget underligt noget, men hun ryger helt op i det røde felt hvis hun ikke får noget...

Er det på tide at afskaffe den tår til middag, og den ene om natten eller dem begge?

Jeg ved godt vi ikke skal tage det hele på én gang (amninger væk og på eget værelse), men først skal hun på eget værelse, tror jeg.

Heidi

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Barselshotel

Barselshoteller findes både på sygehuse og i privat regi.

Kravene til at komme på et offentligt barselsehotel er forskellige. Nogle steder barselshotellet for flergangsfødende, der har haft en ukompliceret graviditet og fødsel, andre steder er det til førstegangs forældre, der har brug for lidt ekstra tid, inden turen går hjem. På barselshotellet vil både mor og far typisk kunne være til stede hele døgnet og personalet kan tilkaldes, ved behov for hjælp.

På et...

Læs mere i Babylex

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for din uddybning – det var rart med et par konkrete forslag, og I aftes lykkedes det faktisk at sidde uden skrigeri… :)

Jeg tror at små skridt er den helt rigtige løsning, som du foreslog…

Dine svar hjælper altid UTROLIGT meget!

Tak, fra os i Tyskland