Amning og erstatning?

27. februar 2009

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Amning og erstatning?

Hej Helen.

Nu er Sylvester startet i vuggestue. Vi er i gang med indkøringen....han startede i tirsdags og har sovet formiddagslur i vuggeren de sidste 2 dage. Det går fint....kun med lidt gråd (siger de!)
Jeg skal starte arb midt marts og her vil der desværre også komme en del aften møder og en overnatning væk (1½ døgn uhuuu).

Jeg ammer stadig 2 gang dagligt (har lige fjernet morgen amningen) og det virker til at fungere fint. Jeg overvejer at stoppe helt for Sylvesters skyld...så han ikke lige pludselig må undvære ...

Annonce

... det en dag og så få igen og så må undvære igen....

Hvordan stopper vi det bedst og skal han have flaske i stedet??? Kan han klare sig med sødmælk og youghurt?

Ville gerne undgå flaske, så vi ikke også skal fjerne den fra ham.....måske han kan få kop, hvis det er!?

Håber at du har nogle råd......jeg arbejder meget med den dårlige samvittighed i øjeblikket...både fordi han starter vugger som 10 mdr og at jeg ikke kan se amningen lykkes til han er 12 mdr.... Ja jeg vil jo selvfølgelig min dreng det aller bedste;-)

Tak;-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Tvillingefødsel

Det er altid noget ganske særligt at få et barn, men at få to på en gang er noget helt specielt.

En tvillingefødsel skal helst foregå på en specialafdeling, fordi der ved fødsel af to børn er større risiko for komplikationer. Cirka halvdelen af alle tvillingegraviditeter bliver afsluttet med planlagt kejsersnit, og når du er i 36. graviditetsuge, vil du ofte få svar på, hvorvidt du kan føde vaginalt, eller om det anbefales, at du føder ved planlagt kejsersnit.

Man...

Læs mere i Babylex

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder