Brev:
Amning - og stop
26. januar 2009
Alder:
10 mdr.
Amning - og stop
Kære Helen,
Malthe bliver lige om lidt 10 mrd og tingene er vendt lidt på hovedet. Han har egentligt altid sovet som en drøm, nu sover han helst slet ikke. ;.) Specielt er han modstander af konceptet om aftenen. Pyt med det, jeg tilskriver det alderen og mobiliserer al min tålmodighed.
Men, jeg er rigtigt ked af at han på samme tid er begyndt at takke nej til amning om aftenen. Derimod tager han meget gerne en flaske. Og det er efter den at han endelig overgiver sig til søvnen. Hænger det mon sammen med at jeg, da al søvnvirakken startede, en aften gav ham en flaske fordi jeg troede han måske var sulten og følte at jeg ikke havde mere mælk? Til sidst den aften bed han (med syv tænder!) når jeg tilbød brystet.
Var den ene gang mon alt der skulle til for at han opdagede at flasken er nemmere?
Skal jeg bare kapitulere og lade ham få en flaske om aftenen? Eller kæmpe for at bevare amning?
Ud over aftenamning ammer jeg eftermiddag og sen aften eller tidlig morgen. Her er han stadig glad for det.
Endnu et spørgsmål går på, hvordan trapper man ud af amning.
Min egen sundhedsplejerske siger jeg bare kan stoppe og så regulerer Malthe selv hvor meget han har brug for at kop i løbet af dagen. Det synes jeg ikke jeg kan få til at passe med hvad jeg ellers læser.
Jeg ville gerne vide hvor meget og hvilken mælk Malthe har brug for når vi stopper amningen helt - og hvordan det kan gøres på en hyggelig og fin måde.
Kan du hjælpe? Igen ;-)
Pia