Amning - og stop

26. januar 2009

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Amning - og stop

Kære Helen,

Malthe bliver lige om lidt 10 mrd og tingene er vendt lidt på hovedet. Han har egentligt altid sovet som en drøm, nu sover han helst slet ikke. ;.) Specielt er han modstander af konceptet om aftenen. Pyt med det, jeg tilskriver det alderen og mobiliserer al min tålmodighed.

Men, jeg er rigtigt ked af at han på samme tid er begyndt at takke nej til amning om aftenen. Derimod tager han meget gerne en flaske. Og det er efter den at han endelig overgiver sig til søvnen. Hænger det mon sammen med at jeg, da al søvnvirakken startede, en aften gav ham en flaske fordi jeg troede han måske var sulten og følte at jeg ikke havde mere mælk? Til sidst den aften bed han (med syv tænder!) når jeg tilbød brystet.

Var den ene ...

Annonce

... gang mon alt der skulle til for at han opdagede at flasken er nemmere?

Skal jeg bare kapitulere og lade ham få en flaske om aftenen? Eller kæmpe for at bevare amning?

Ud over aftenamning ammer jeg eftermiddag og sen aften eller tidlig morgen. Her er han stadig glad for det.

Endnu et spørgsmål går på, hvordan trapper man ud af amning.
Min egen sundhedsplejerske siger jeg bare kan stoppe og så regulerer Malthe selv hvor meget han har brug for at kop i løbet af dagen. Det synes jeg ikke jeg kan få til at passe med hvad jeg ellers læser.

Jeg ville gerne vide hvor meget og hvilken mælk Malthe har brug for når vi stopper amningen helt - og hvordan det kan gøres på en hyggelig og fin måde.

Kan du hjælpe? Igen ;-)

Pia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Ammestillinger

Prøv dig frem med forskellige ammestillinger. Du kommer til at bruge mange timer på at amme og derfor er det vigtigt, at du gør dig det så behageligt som muligt.

Det er godt, hvis du kan hvile dig samtidig med at du ammer barnet og det er vigtigt, at du slapper af og ikke spænder i kroppen, hvis mælken skal løbe frit.

Sørg for god støtte til ryg og arme, når du sidder op, så du ikke får spændinger i skuldrene. Sid i en god stol, brug evt. puder i forskellige...

Læs mere i Babylex

Flyverdragter til børn

Flyverdragter er nødvendige, og de fleste børn starter med at bruge en flyverdragt, når de begynder at kravle omkring i 1 års alderen.

Flyverdragter er til leg udenfor - ikke til at sove i. De fleste flyverdragter er meget varme og kan også være lidt stive i stoffet, og nogle flyverdragter er faktisk så stive og tunge, at de gør det svært for barnet at bevæge sig rundt. Derfor kan det være en god idé at vælge en flyverdragt, som ikke er alt for tung, og som netop giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!