Brev:
Hvordan vil du forslå at jeg ammer hende i løbet af dagen?
14. oktober 2008
Alder:
1 mdr.
Hvordan vil du forslå at jeg ammer hende i løbet af dagen?
Hej Helen
Jeg har siddet og læst mange af dine svar på spørgsmål vedr. amning, men synes ikke helt at de dækker mit spørgsmål. Vi har for 7 uger siden fået en lillesøster. Og alt er bare gået så godt og det går stadig godt. Men har dog lige et spørgsmål til amning.
Jeg ammer Line fuldt ud. Det går også rigtig fint, men for ca. 1 uge siden fandt jeg ud af at hun spiste alt for meget. Hun var meget urolig og havde en del mavekneb, hun blev kontrolvejet og have taget 900 gr på på 3 uger. Jeg ammede hende på daværende tidspunkt fra begge bryster ved hver amning og der var nogle gange kun 1-1½ time imellem amningerne. Nu ammer jeg hver 3-4 time og det går egentlig meget fint. Men har oplevet de sidste dage at Line er meget sulten fra kl 16 og til hun sover ved 20.30 tiden og i det tidsrum ammes hun stort set hver time. Med det resultat at tilsidst har jeg så lidt mælk at hun bliver utålmodig og slet ikke gider ammes.
En dagsplan ser nogenlunde sådan ud:
Vågner ved 4.30-5 tiden hvor hun ammes. Sover videre til 6 tiden hvor vi står op sammen med storebror og far.
7.30-8 ammes og puttes til formiddagssøvn kl 8
Vågner ca kl 10 og ammes
Leger og hygger
11.30 ammes ganske lidt og puttes til middagssøvn
Sover ca 3 timer
Vågner og ammes og her starter ammemarton. De fleste dage sover hun en eftermiddagslur på ½-1 time.
Puttes til nat mellem 20-20.30.
ca. 1-1.30 ammes
Ser en sådan dagsplan ok ud?
Hvordan vil du forslå at jeg ammer hende i løbet af dagen?
Vil lige fortælle at jeg også ammede storebror, men havde dengang ikke nok mælk og måtte så supplere med mme. Så derfor disse spørgsmål.
Hilsen Laila