Hvordan vil du forslå at jeg ammer hende i løbet af dagen?

14. oktober 2008

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Hvordan vil du forslå at jeg ammer hende i løbet af dagen?

Hej Helen

Jeg har siddet og læst mange af dine svar på spørgsmål vedr. amning, men synes ikke helt at de dækker mit spørgsmål. Vi har for 7 uger siden fået en lillesøster. Og alt er bare gået så godt og det går stadig godt. Men har dog lige et spørgsmål til amning.

Jeg ammer Line fuldt ud. Det går også rigtig fint, men for ca. 1 uge siden fandt jeg ud af at hun spiste alt for meget. Hun var meget urolig og havde en del mavekneb, hun blev kontrolvejet og have taget 900 gr på på 3 uger. Jeg ammede hende på daværende tidspunkt fra begge bryster ved hver amning og der var nogle gange kun 1-1½ time imellem amningerne. Nu ammer jeg hver 3-4 time og det går egentlig meget fint. Men har oplevet de sidste dage at Line er meget sulten fra kl 16 og til hun sover ved 20.30 tiden og i det tidsrum ammes hun stort set ...

Annonce

... hver time. Med det resultat at tilsidst har jeg så lidt mælk at hun bliver utålmodig og slet ikke gider ammes.

En dagsplan ser nogenlunde sådan ud:

Vågner ved 4.30-5 tiden hvor hun ammes. Sover videre til 6 tiden hvor vi står op sammen med storebror og far.
7.30-8 ammes og puttes til formiddagssøvn kl 8
Vågner ca kl 10 og ammes
Leger og hygger
11.30 ammes ganske lidt og puttes til middagssøvn
Sover ca 3 timer
Vågner og ammes og her starter ammemarton. De fleste dage sover hun en eftermiddagslur på ½-1 time.
Puttes til nat mellem 20-20.30.
ca. 1-1.30 ammes

Ser en sådan dagsplan ok ud?
Hvordan vil du forslå at jeg ammer hende i løbet af dagen?

Vil lige fortælle at jeg også ammede storebror, men havde dengang ikke nok mælk og måtte så supplere med mme. Så derfor disse spørgsmål.

Hilsen Laila

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Kræsenhed

Når barnet er kommet i gang med skemaden, så er det meget vigtigt at introducere så meget forskelligt af familiens mad som muligt.

Når barnet først er blevet 1 år, så er appetitten og lysten til at smage noget nyt ikke særlig stor.

Prøv altid at servere det samme for barnet som I selv spiser og se altid ud som om I nyder maden. Lad være med at vise barnet for meget interesse, men lad det spise uden at presse det.

I må respektere at der er noget mad,...

Læs mere i Babylex

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar, som kom langt hurtigere end forventet :)

Dejligt, tak
Christina