Brev:
Valg af mælk, amning fra et bryst, graviditet og amning
30. september 2008
Alder:
10 mdr.
Valg af mælk, amning fra et bryst, graviditet og amning
Hej Helen.
Først vil jeg lige sige, at det er en super side du har her. Jeg har fundet hjælp til mange ting, blot ved at læse de svar du har givet andre gode mødre.
Nu synes jeg så, at det er min tur til at komme med en række spørgsmål. Jeg skal prøve at gøre det så overskueligt som muligt:-)
Jeg har en datter på 10 mdr, som ikke er så glad for sødmælk, og derfor får hun mme af glas istedet for. Er dette ok eller skal jeg kun tilbyde hende sødmælk også selvom hun ikke vil have det? Er jo lidt bange for hun ikke får den mælk hun skal ha.
Vores dag ser således ud:
6.30 ammes
7.30 Havregrød m. mme af kop
9.00 Grovbrød m. smør og banan + vand
11.00 Helt bondebrød m. div. pålæg + mme af kop
14.00 Brød el. yougurt + frugt+ vand
16.00 Kiks og frugt + vand
18.00 Vores mad + frugtmos + vand
20.00 Vællingflaske 200 ml
Når jeg ammer hende om morgenen er det altid af det samme bryst. Hun vil ikke have fra den anden.
Har prøvet at malke lidt ud, og kan se at det er meget mere gulligt end fra det bryst hun spiser fra. Jeg har ikke ondt og det er heler ikke spændt. bliver det mon bare sådan når hun ikke spiser fra det? Skal jeg holde med at amme når hun kun tager fra det ene? Kan det give problemer når jeg skal amme mit næste barn engang, hvis jeg bliver ved med at amme hende kun fra det ene bryst?
Vi prøver på at blive gravide igen, og vil hører om det kan tage længere tid når man ammer at blive gravid? Tænkte på om kroppen måske er forvirret hvis den bliver gravid og stadig ammer?
Måske er det bare en masse tosset tanker, men det var rart, at få afløb for dem!
Nu håber jeg bare du kan hitte ud af alt hvad jeg har skrevet.
Venter spændt på dine svar.
Med venlig hilsen
Anja