Brev:
Nedtrapning af amning - 5 mdr.
18. august 2008
Alder:
5 mdr.
Nedtrapning af amning  - 5 mdr.
Kære Helen,
Tusind tak for en god brevkasse. Jeg har nogle enkelte spørgsmål, da jeg synes der er langt imellem mine sundhedsplejerskebesøg.
Jeg har en søn på 5 1/2 måned, som er godt igang med grød, mos m.m. jeg har ammet siden fødslen og det er gået rigtig godt. Nu kan jeg naturligt godt mærke, at min mælkeproduktion er gået ned, og jeg ammer stort set kun om natten og enkelte gange i løbet af dagen.
Jeg har lidt planer om at stoppe med at amme når han bliver 6 måneder. Hvad erstatter amning? Skal man "bare" give dem væske i løbet af dagen (vand, kamillethe) eller skal jeg overgå til modermælkserstatning? For skal jeg det - vil jeg meget hellere fortsætte med at amme (hvis jeg kan) da jeg "lige så godt kan det" fremfor at give modermælkserstatning? Er 6 måneder for tidligt at droppe amning/modermælkserstatning?
Han vil ikke rigtig drikke vand, og er heller ikke så glad for kold kamillethe med sukker, så hvornår må man starte med juice, saft m.m.? for at få lidt væske? for mangel på dette har blandt andet også givet hård mave :-(
På forhånd tak for dine svar.
Med venlig hilsen
Tina