Baby vågner ofte om natten

19. oktober 2017

Alder:
5 mdr.

Baby vågner ofte om natten

Kære Helen

Vores dejlige dreng er nu snart 6 måneder her næste uge, og han har nu fået 2 tænder i undermunden :)

Vi har startet lidt på grød fra han var 4 måneder, han spiser ikke meget grød og får lidt frugter i hånden(i et net).

Han sover fint nok om dagen, det er forskelligt hvor mange lure det bliver da vi fornemmer efter ham hvornår han er træt, nogen gange kan han sove 2 timer i streg andre gange er det bare powernaps på 30 min.

Vi putter ham ca. 18:30-19:00 ( vi kan ikke senere da han bliver meget træt) Han får flaske tømmer næsten en 200 ml og falder i søvn kort efter.

Derefter kommer vores problem, han vågner konsekvent hver 3 time og spiser næsten 200 ml hver gang. dvs. kl 22 - ...

Annonce

... 01 - 04 også kl 5:30 -6:00 vågner han og ikke vil sove igen.

Han spiser så meget om natten at vi bliver nød til at skifte ham om natten ca. kl 2 ellers tisser han igennem. Dette er også meget forstyrrende for ham da han nogen gange vågner helt og skal puttes igen.

Han spiser ikke så meget i løbet af dagen og vi ved ikke hvordan vi skal få ham til det ? Vi prøver at give grød men det er sjældent han vil have mere en 5 teskeer af det. Vi har også prøvet Vælling til natten han vil slet ikke drikke vælling kun mælk.

Så hvad kan vi gøre så han ikke spiser så meget om natten og vågner så ofte? Nu er han jo snart 6 måneder og skulle gerne lære at sove igennem.

Med venlig hilsen

2 trætte forældre :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Suttekæde

En suttekæde er en kæde, som holder sutten ved barnet. Den fungerer ved at den sidder både på sutten og sættes fast i barnets tøj. Det kan være meget praktisk for forældrene, men kæden skal opfylde visse krav, for ikke at være farlig for barnet.

Sikkerhedsstyrelsen tester jævnligt suttekæder og det er desværre ikke alle suttekæder, der lever op til sikkerheden.

Det anbefales at:

- En kæde må ikke være mere end 22 cm lang, da barnet så kan få den...

Læs mere i Babylex

Brystpumpe

En brystpumpe er en pumpe, som kan stimulere til mælkedannelse og som kan malke mælk ud af kvindens bryst.

Der findes både manuelle og elektriske brystpumper og hvilken type pumpe du bør vælge, afhænger helt af dit behov for udmalkning.

Den manuelle brystpumpe vil ofte være god, hvis man som kvinde ammer og kun en gang imellem - f.eks. i forbindelse med en enkelt tur i byen - har brug for at malke overskydende mælk ud. Det er altså en pumpe der fint kan bruges,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk brevkasse, du giver os forældre nogle kompetente handlemuligheder som vi i vores familie har haft stor gavn af.

Tak fra børnenes mor og far