4 mdr - mad?

23. februar 2017

Alder:
4 mdr.

4 mdr - mad?

Hej Helen

Lilli bliver 4 mdr i dag, og trives godt.

Hun får mme (den gule mest og en flaske af den grønne i døgnet - anbefalet af vores sp) Hun ammes også.

Jeg ammer hende om natten, der får hun ikke flaske, og så ammer jeg hende når hun vågner fra sin lur.. når hun så skal ud og sove igen får hun flaske.

Hun er begyndt at kigge på det mad vi spiser, og begynder at virke interesseret.
Jeg tænker at vi kunne starte lige så stille op med risgrød et par skefulde til frokost, men jeg er usikker på hvordan det vil påvirke hendes mave. Hun får movicol stadig og jeg kan ikke rigtig trappe ud af det uden at maven går i stå. Jeg har flere gange været nede på 1/8 brev om morgene og 1/16 del brev om aftenen, men så går maven i stå ...

Annonce

... og jeg skal helt op på 1/4 brev sommetider både morgen og aften for at få gang i det igen.

Afførringen bliver ikke hård, men bare mere sjælden (der kan gå 2 - 2,5 dage mellem) og hun bliver lidt mere pylret. Til gengæld giver 1/4 del movicol hende tynd mave og afføring helt op i nakken..træls altså..og meget luft i maven. Lige nu er jeg på 1/4 brev morgen og 1/8 del brev om aftenen og hun kommer da af med noget men ikke store portioner hver dag.

Vi ville så gerne ud af det, så vi håber at vi snart kan give hende noget mad som kan holde maven i gang. Til Noah brugte jeg sveskemos kan jeg huske, men måske var det først senere.. Hvad kan vi gøre og hvad tænker du er smart i forhold til at starte med at spise?

Venlig hilsen
Simone

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Barnløshed

De fleste par har en naturlig forventning om blive forældre på et tidspunkt. Men for nogle sker det dog ikke bare af sig selv.

Hvis man som par forsøger at blive gravide gennem et år, uden at de lykkes, så betragtes det som ufrivilligt barnløshed. Statistikken siger, at ca 80 % vil bliv gravide i løbet af et år.

Årsagerne til at man ikke bliver gravid kan være rigtig mange og det tager tid at finde frem til den rigtige behandling for det enkelte par. Derudover er...

Læs mere i Babylex

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg