Slås og grimt sprog

16. september 2014

Kategori:
Alder:
3 år, 10 mdr.

Slås og grimt sprog

Kære Helen.

Jeg skriver til dig da vores søn på knap 4 år er begyndt at tale grimt.

Han er en glad, frisk dreng som trives i børnehaven. Han er ikke den vilde dreng men heller ikke den helt stille. I børnehaven er der et puderum og her bruger vores søn en del tid. Han leger med 4 andre drenge og de leger vilde lege. Han siger bl.a. at de slås og kæmper mod hinanden. I forbindelse med disse lege hvor de leger at de er supermand, spiderman, ninjago m.m. bliver sproget derefter. Det betyder at vores søn også i almindelige situationer kan finde på at sige "mor giv mig den mælk ...

Annonce

... eller tæsker jeg dig". Vi kan ikke helt finde ud af hvad vi skal synes om dette, men vi synes egentligt ikke at han skal tale sådan idet han ikke sorterer og også kan finde på at sige det til en nabo f.eks. "giv mig bånden ellers skyder jeg en bold i dit øje".

Mor og far taler naturligvis ikke sådan og vi er helt med på, at det er sprogbruget i legene fra puderummet som også er i brug udenfor puderummet. Vi forsøger os med at sige, at sådan skal han ikke tale men vi er i tvivl om hvor meget energi vi skal ligge i dette, og hvordan vi egenligt bør takle dette.

Venlig hilsen
mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Graviditet uden for livmoderen

Graviditet uden for livmoderen er en meget alvorlig graviditetskomplikation, der optræder i ca 2 procent af alle graviditeter.

Det er forbundet med stor risiko for moderens liv og det er ikke muligt at gennemføre en sådan graviditet. Ofte er der faktisk heller ikke tale om et rigtigt foster, og dermed ikke om en rigtig graviditet.

Spiral udgør en risiko for at man bliver gravid uden for livmoderen. Derudover kan det spille ind, hvis man tidligere har haft...

Læs mere i Babylex

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar, som kom langt hurtigere end forventet :)

Dejligt, tak
Christina