Pudsig spisevane

12. september 2006

Alder:
15 mdr.

Pudsig spisevane

Hej Helen

Et lidt mærkeligt spørgsmål:
Emil 15 mdr har længe ikke gidet kartofler, selvom han ellers guffede dem hele foråret og sommeren. Men i et par måneder er de kommet ud igen, når han har fået dem ind i munden og især kartoffelmos kan han slet ikke lide mere.

Men her forleden sad han og så teletubbies, mens han ventede på aftensmaden - og var meget sulten. Jeg gik forbi med en kartoffel i hånden, som han så straks ramte ud efter - og spiste. Ingen problemer.

Så jeg serverede glad kartofler for ham til aften - men næh nej, dem ville han i hvert fald ikke have! Bagefter løb han ind til fjernsynet ...

Annonce

... igen for at se lidt mere teletubbies, og så besluttede jeg at lave et forsøg: jeg gav ham nogle kartofler - som han glad og fornøjet spiste.

Øh... hvorfor?!? Har du nogen ide om, hvad det er for noget, der foregår oppe i hans lille søde hoved, for det er da et lidt interessant fænomen?! Det virker som om, han har bestemt sig for ikke at VILLE spise kartofler - selvom han egentlig ikke har noget imod det, når det kommer til stykket. Eller hvad? Kan man godt tænke sådan, når man er så lille?

Jeg ville virkelig ønske han gad spise kartofler - helst ved bordet og ikke foran fjerneren :-)

Bedste hilsner
Stine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Æteriske olier

Æteriske olier er planteolier, der tilsættes forskellige plejeprodukter, f.eks. massageolie, for at give det duft.

Æteriske olier kan indeholde allergene parfumestoffer, der kemisk set er identiske med - og lovgivningsmæssigt er sidestillet med - de syntetisk fremstillede.

I forhold til børn er det vigtigt at undgå parfumerede massageolier og helt undlade at bruge voksenprodukter. Æteriske olier bør ikke bruges direkte på huden og man skal være opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Denne måneds præmie: Vind et par Gogsig barfodssko til din guldklump

Værdi 645 kr

tilmeld

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.