Svar: Knop på penis

24. januar 2008

Kategori:
Alder:
18 år

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Unge.

Hej med dig

Det lyder umiddelbart som en talgknop/talgkirtel du har fået. Det er helt ufarligt og vil normalt forsvinde af sig selv. Når en talgkirtel bliver lidt betændt, så er det at vi kalder det bumser og derfor lyder det meget passende på din beskrivelse, at der her er tale om en talgkirtel.

Talgkirtler har vi mange steder på kroppen, oftest kender du det fra ansigtet, omkring næsen, hvor de ses som hudorme. Talgkirtler har man dog også forneden og mænd har især mange talgkirtler omkring penishovedet. Når man trækker forhuden tilbage, så vil du kunne se nogle små hvide knopper, det er talgknopper som ...

Annonce

... beskytter penishovedet mod udtørring. De danner lidt fedtstof (smegma preputii), som skal fjernes dagligt med rent lunt vand og evt. lidt uparfumeret sæbe. Talgkirtler eller talgknopper, kan dog også ses ned ad på penis eller på pungen.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Hvis det ikke bliver mere eller bliver værre, hvis du ikke får nogle symptomer som rødme, svie, kløe, smerter eller lignende så vil det sandsynligvis være nok at du bare sørger for at vaske dig dagligt. Du kan købe intimsæbe hos Matas eller på apoteket, også noget der er lavet specielt til mænd. Det vil være udmærket at du bruger det.

Håber du hermed er hjulpet lidt videre:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Seng

Mange babyer har ikke brug for tremmeseng i begyndelsen, da sengen vil være for stor og dermed for utryg for barnet. I begyndelsen kan man derfor stille liften i tremmesengen, hvis man ønsker at barnet skal sove i sengen der.

Et barn vil ofte kunne bruge tremmesengen til det er ca 2.5-3 år gammelt og det er vigtigt at vælge en god seng. Her er lidt overvejelser og gode råd:

- Vælg en seng, som måler ca 110 cm x 55 cm. Den størrelse passer til de fleste børn indtil...

Læs mere i Babylex

Vedligeholdelse af barnevogn

Med det danske vejr skal en barnevogn kunne tåle lidt af hvert, men hvis man vil have at den skal kunne holde længe, så er man nødt til at gøre sig nogle tanker om vedligeholdelse og også medtænke at bruge tid på vedligeholdelse.

For eksempel kan kalecherne ikke tåle stærkt sollys, så vognen skal ind i skyggen, hvis man vil undgå, at den falmer. Stellet kan heller ikke tåle salt fra snesjappet og skal derfor skylles af, når man kommer hjem, hvis man vil undgå rust. Og kassen...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine dejlige, fornuftige svar. De passer så godt til mit temperament, og det giver altså ro i sjælen at høre fra dig. Mange gange hjælper det også at få sat ord på sine bekymringer.

Jeg finder mange gode råd i dine tidligere svar til andre forældre. Jeg kan nogle gange føle mig som verdens dårligste mor, når ingenting vil lykkes. Derfor trøster det mig, når jeg kan læse, at jeg ikke er den eneste, der har problemer med de kære børn. Så føler jeg mig ikke så alene.

Tak fra Lis, mor til datter på 4 måneder