Svar: Alternativ til tremmeseng?

21. juli 2008

Kategori:
Alder:
17 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Kære Camilla

Nogle forældre vælger faktisk i en periode at have en stor madras på gulvet, hvor der er plads til både dem selv og til barnet. En madras er også rimeligt sikker, hvis barnet skulle trille ud over kanten i søvne:o)

Andre vælger at købe en juniorseng og da jeres søn nu snart er 1½ år, kan det godt være at han kunne ligge i en sådan. En juniorseng er ligesom en voksenseng, bare lidt mindre og barnet kan som regel ligge i den indtil skolealderen, hvor den så må udskiftes med en voksenseng. Andre vælger at købe en voksenseng fra starten. Det kan være en billigere løsning på sigt, og så kan man skifte madrassen ud i takt med at barnet bliver renlig, bliver større og vejer mere (skal have en anden støtte) osv.

Nogen køber nyt og andre køber brugt og man kan gøre begge dele. Vælger man at ...

Annonce

... købe en brugt seng, så er det dog en god idé at købe ny madras til den:o)

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Der er rigtigt mange fordele ved at have en rigtig seng, for det første har det lidt at sige, at man er løftet fra gulvet i forhold til træk. Men derudover er det lettere for dig at sidde på sengekanten og derfra tilsidst at kunne gå og dermed lærer jeres dreng at sove selv. At sidde på sengekanten og læse en godnathistorie er skønt for de fleste børn langt op i skolealderen:o) En tremmeseng giver trods alt sine begrænsninger på den måde. Samtidig gør det ofte børn trygge at ligge i en seng uden tremmer, når de når en hvis alder. Det er rart for dem at vide, at de selv kan komme ind og ud af deres seng, gå ind til mor og far, hvis der er behov for det:o)

Håber du kan bruge ovenstående lidt videre, rigtig meget held og lykke:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

Annonce

Viden om børn:

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Navlestreng

Navlestrengen forbinder dit barn og dig til hinanden, så længe barnet ligger inde i livmoderen. Navlestrengen går fra babys navle til moderkagen, og det via navlestrengen at dit barn får alt det, som barnet har brug for, når det skal vokse og udvikle sig i livmoderen.

Lige efter fødslen vil navlestrengen stadig forbinde dig og dit barn, og navlestrengen fungerer fortsat lidt. Man kan se, at den pulserer, så barnet får den sidste ilt fra moderkagen.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar, det er så dejligt at skrive til dig, du giver altid sådan nogle gode varme råd.

Det er dejligt at kunne skrive til dig, når man er bekymret.

Hilsen
Guldklumpens mor