Svar: Størrelse på sut
7. juni 2007
Alder:
11 mdr.
Kære Lene
Jeg kan ikke forestille mig at det skulle give jeres datter problemer at hun vælger en lidt mindre sut. Det der er vigtigt i forhold til sut er at den netop kun bruges, når hun skal puttes og når hun engang imellem er ked af det.
For meget brug af sut kan ødelægge tænderne og påvirke barnets evne til at tale korrekt og derfor skal sutten som sagt så vidt muligt kun bruges ved søvn og gråd og ikke dagen igennem.
Et eller andet sted tænker jeg også at sutten på et tidspunkt vel må blive for lille og irritere hende og måske så gøre at hun holder op med at bruge den af sig selv... Det kan man jo håbe på:o)
Rigtig meget held og lykke fortsat og rigtig god solskinslørdag:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske