Svar: Er autostolen sikker
31. maj 2007
Alder:
5 mdr.
Kære Jette
Jeg kan desværre ikke ud fra de oplysninger du har givet mig se om den autostol anbefales. Jeg ved dog at der i TÆNK i denne måned (Juni 2007) er en helt ny test af autostole. Og jeg vil anbefale dig at se på dette.
TÆNKs testvinder er en Maxi Cosi Cabriofix med Easyfix. De skriver bl.a. "For første gang nogensinde får en autostol topkarakter i vores test, og det er ikke tilfældigt. Gennem de seneste år er stolene blevet bedre og bedre, men der er stadig godt grund til at være opmærksom".
Der er stadig usikre stole på markedet og det er især de billigere modeller som i pris ligger mellem 300-600kr. Jeg vil foreslå dig at gå ind på www.taenk.dk her kan du læse forbrugerstyrelsens tests af autostole også de tests der er lavet igennem de sidste år, så det er ikke kun de nye modeller, hvis den stol I har fået er en I har arvet:o) Du vil også kunne læse om krav til autostol på deres side.
Rigtig god fornøjelse med læsningen og fortsat god søndag:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske