Svar: Er autostolen sikker

31. maj 2007

Kategori:
Alder:
5 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Kære Jette

Jeg kan desværre ikke ud fra de oplysninger du har givet mig se om den autostol anbefales. Jeg ved dog at der i TÆNK i denne måned (Juni 2007) er en helt ny test af autostole. Og jeg vil anbefale dig at se på dette.

TÆNKs testvinder er en Maxi Cosi Cabriofix med Easyfix. De skriver bl.a. "For første gang nogensinde får en autostol topkarakter i vores test, og det er ikke tilfældigt. Gennem de seneste år er stolene blevet bedre og bedre, men der er stadig godt grund ...

Annonce

... til at være opmærksom".

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Der er stadig usikre stole på markedet og det er især de billigere modeller som i pris ligger mellem 300-600kr. Jeg vil foreslå dig at gå ind på www.taenk.dk her kan du læse forbrugerstyrelsens tests af autostole også de tests der er lavet igennem de sidste år, så det er ikke kun de nye modeller, hvis den stol I har fået er en I har arvet:o) Du vil også kunne læse om krav til autostol på deres side.

Rigtig god fornøjelse med læsningen og fortsat god søndag:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

Annonce

Viden om børn:

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39