Svar: Køjeseng
22. marts 2007
Alder:
2 år, 5 mdr.
Kære Lise
Personligt ville jeg nok heller ikke lægge et 2-3 årigt barn i køjeseng, for du har fuldstændig ret i at børn i den alder let kan falde ud og det er svært at bevæge sig op og ned at trappen i søvnig tilstand. Og jeg tror du har fuldstændig ret i at de glemmer de befinder sig i de højder de faktisk gør.
Hvis I gerne vil have en køjeseng med rutsjebane osv. så kunne underdelen måske bruges som seng i starten og først når hun bliver ældre kunne hun så flytte op og ligge i den høje del... på den måde kunne I måske slå to fluer med et. Om dagen kunne hun jo så fortsat kravle op og lege i den øverste del, have sine bamser og dukker der og stille og roligt vende sig til selv at komme op og ned - men sove der - her ville jeg vente til hun var ældre.
I må også se hvad hun er for en - måske er hun en pige som sover meget uroligt, måske bliver hun en som gerne selv kommer ind til jer om natten, hvor andre børn vender sig til at kalde moar... og mor kommer så trissende ind til barnet.... jeg synes jo det er rart at barnet kommer ind selv, når det har behov:o) Hvis hun hører til dem der drømmer meget og derfor sover meget uroligt, så ville jeg nok trække tiden før jeg ville lade hende sove i øverste køje.
Håber mine tanker hjælper lidt videre.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske