Svar: Køjeseng

22. marts 2007

Kategori:
Alder:
2 år, 5 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Kære Lise

Personligt ville jeg nok heller ikke lægge et 2-3 årigt barn i køjeseng, for du har fuldstændig ret i at børn i den alder let kan falde ud og det er svært at bevæge sig op og ned at trappen i søvnig tilstand. Og jeg tror du har fuldstændig ret i at de glemmer de befinder sig i de højder de faktisk gør.

Hvis I gerne vil have en køjeseng med rutsjebane osv. så kunne underdelen måske bruges som seng i starten og først når hun bliver ældre kunne hun så flytte op og ligge i den høje del... på den måde kunne I måske slå to fluer med et. Om dagen kunne hun jo så fortsat kravle op og lege i den øverste del, have sine ...

Annonce

... bamser og dukker der og stille og roligt vende sig til selv at komme op og ned - men sove der - her ville jeg vente til hun var ældre.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ HELENS BOG: "Helens bog om dit barns udvikling" - fra tilfreds baby til glad tumling

I må også se hvad hun er for en - måske er hun en pige som sover meget uroligt, måske bliver hun en som gerne selv kommer ind til jer om natten, hvor andre børn vender sig til at kalde moar... og mor kommer så trissende ind til barnet.... jeg synes jo det er rart at barnet kommer ind selv, når det har behov:o) Hvis hun hører til dem der drømmer meget og derfor sover meget uroligt, så ville jeg nok trække tiden før jeg ville lade hende sove i øverste køje.

Håber mine tanker hjælper lidt videre.

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

Annonce

Viden om børn:

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne