Svar: Hovedpude - 13 mdr.
11. december 2003
Alder:
13 mdr.
Kære Janne
Der er ingen fare for vuggedød, da din datter er 13 mdr. gammel. I den alder har hun fuld kontrol over hovedbevægelser.
Jeg synes dog det er lige tidligt nok at give hende en højere pude. De flest børn har behov for en højere pude omkring 2 års alderen, nogle lidt før. Her er deres hoved blevet så tungt at det vil være rart for dem at få aflastning med en pude.
Måske kan det være en midlertidig løsning at hæve hovedgærdet på sengen lidt op, evt. ved at komme et ringbind ind under madrassen i hovedenden. Derved kommer en lille hældning, som kan være rart for barnet og hvor det ikke kun er hovedet der løftes.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske