Svar: 3 årig der nu kan åbne døre

28. juni 2022

Kategori:
Alder:
3 år, 1 mdr.

Kære Mor

Tak for dit brev :)

Hvor er det dejligt at læse, at din ældste datter er så nysgerrig af natur og rigtig gerne går på opdagelse i verden - og at du forsøger at lade hende gøre det og bakker op omkring det. Det er rigtig dejligt for hendes selvfølelse og anerkendende for den selvstændighedsfase, som hun går igennem :)

Jeg kan dog godt forstå, at du bliver lidt bekymret for, hvordan det skal gå, når I skal besøge hendes bedsteforældre, som har to tyre, en sø og en trafikeret vej tæt på huset.

Mit råd vil faktisk være, at du (eller bedsteforældrene) køber et sikkerhedsgitter/trappegitter og sætter det op ved døren. Det kan sandsynligvis godt nå at sidde der, selvom døren også er der og kan ...

Annonce

... således være lukket hele tiden uanset om døren står åben eller ej...

Et sikkerhedsgitter giver mulighed for, at døren kan stå åben, hvis I har brug for at der kommer frisk luft ind, eller pigerne gerne vil kunne kikke ud, uden selv at kunne komme ud. Den yngste på 10 måneder vil sikkert synes, det er rigtig hyggeligt med en åben dør på denne måde. Gitteret sikrer også, at selvom din ældste datter får åbnet døren, så kan hun ikke fortsætte videre ud på egen hånd, fordi gitteret vil forhindre dette.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Du kan måske være heldig at finde et sikkerhedsgitter eller trappegitter billigt brugt, da der jo er tale om en midlertidlig løsning - og jeg håber, at det vil fungere for jer:)

Rigtig meget held og lykke :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Astma

Børn med astma trækker ikke vejret på samme måde som vi andre. Når man har astma, så snører luftvejene sig sammen, passagen for luft ind og ud af lungerne bliver mindre og barnet har derfor svært ved at trække vejret.

Astma er det man kan kalde for en lungesygdom og børn med astma vil ofte have anfald, hvor de tydeligt har problemer med vejrtrækningen. Under et astmaanfald vil barnet få en hvæsende, pibende vejrtrækning, kvælningsfornemmelse, vedvarende hoste og nogle gange også...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre