Svar: Klapvogn og sko
20. september 2005
Alder:
8 mdr.
Kære Mai-Brit
Nu findes der jo mange forskellige slags klapvogne og de er af meget forskellig kvalitet. Nogle vogne er derfor betydeligt bedre end andre, og hvis I har en rigtig god klapvogn, så ser jeg ikke umiddelbart problemer i at jeres dreng nu opholder sig mest i den.
Hvis han skal sove i den kan I overveje om han behøver en mere fast madras eller lignende i bunden af vognen, eller om han kan ligge i vognen som den er. Med hensyn til den kolde tid vi går i møde, så kan man købe nogle rigtigt dejlige køreposer netop til brug i klapvogne, som holder vinden ude og som holder barnet varmt.
Med hensyn til sko, så synes jeg ikke I skal købe et par 'dårlige' sko fordi han endnu ikke går. Skal han have sko på fødderne så bør det være med fast hælkappe, god bredde osv. så hans fod støttes optimalt. Hans knogler i fødderne er så bløde at de kan tage form efter skoen han får på og det er derimod vigtigt at finde sko, som passer til fodens form, hvis du forstår hvad jeg mener:o)
Har han ikke brug for sko, så er det langt bedre at købe nogle skindsutsko, som du også kan få med lammeskind, som holder hans fødder varme (se www.bobux.dk).
Skal han have en flyverdragt kan du vælge en mikrofiberdragt, som er blød og lækker at sove i og hvor der er fødder/sko på dragten (aftagelige). De fåes i mange priser og forskellige kvaliteter.
God jagt og held og lykke og tak for dine pæne ord:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske