Svar: Bomuldshue
11. maj 2005
Alder:
6 mdr.
Kære Lise
Når din datter ligger i barnevognen og er godt puttet med dyne osv. så behøver hun ikke hue på (med den årstid og den alder hun har). Det lyder som om det er for varmt for hende og derfor synes jeg du skal lade hende ligge i barnevognen uden hue.
Hvis du bærer hende i en bæresele eller lignende, hvor hun er oppe og kan få vind i ansigtet, så kan det nogle gange være en udmærket idé med en hue, som skærmer hende lidt. Når vi når længere hen på sommeren vil den dog sikkert også kunne undværes, istedet kan det så være en god idé med en lille kyse eller bøllehat, som kan skygge for solens stråler.
Det er rigtig fint at du har tænkt på selen i barnevognen:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske