Svar: Solbriller?

1. maj 2005

Kategori:
Alder:
13 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Kære Merete

Solen er jo dejlig og det må være skønt med en lang sommer:o) Børnene skal dog beskyttes en del mod de skarpe stråler og det gør du bedst ved at købe en sommerhat med skygge til din datter. Man kan få små hatte, huer, kasketter, hvad man nu er til. Den skal kunne skygge for øjenene og det kan også være en fordel hvis den kan skygge i nakken.

Solbriller i den alder er mest for sjov. De fleste børn vil gerne have et par legebriller, men de bruger dem ikke til det egentlige formål. Jeg synes ikke der er grund til at købe meget dyre ...

Annonce

... briller, men du kan godt for sjov købe et par små solbriller til hende, så hun kan få briller på ligesom mor:o)

Derudover kan det anbefales at købe en parasol til klapvognen/barnevognen, således at hun kan sidde og følge med med stadig være i skygge. Solcreme og løst bomuldstøj er også et must, men solbriller....umiddelbart ikke.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Hvis du vælger at købe et par briller til leg, så kan du selv vurdere hvor meget du vil gå op i deres virkning. Spørg evt. hos optikeren hvad han vil anbefale.

God fornøjelse og god sommer....den venter vi stadig på i Danmark:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

Annonce

Viden om børn:

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for dine lange svar, du er så dejlig fornuftig :) Jeg er glad for at læse, at du i det store og hele kan understøtte det, vi i forvejen har gjort.

Tak skal du have for dine svar

Venlig hilsen, mor til Sofia 8 måneder