Svar: Solbriller?
1. maj 2005
Alder:
13 mdr.
Kære Merete
Solen er jo dejlig og det må være skønt med en lang sommer:o) Børnene skal dog beskyttes en del mod de skarpe stråler og det gør du bedst ved at købe en sommerhat med skygge til din datter. Man kan få små hatte, huer, kasketter, hvad man nu er til. Den skal kunne skygge for øjenene og det kan også være en fordel hvis den kan skygge i nakken.
Solbriller i den alder er mest for sjov. De fleste børn vil gerne have et par legebriller, men de bruger dem ikke til det egentlige formål. Jeg synes ikke der er grund til at købe meget dyre briller, men du kan godt for sjov købe et par små solbriller til hende, så hun kan få briller på ligesom mor:o)
Derudover kan det anbefales at købe en parasol til klapvognen/barnevognen, således at hun kan sidde og følge med med stadig være i skygge. Solcreme og løst bomuldstøj er også et must, men solbriller....umiddelbart ikke.
Hvis du vælger at købe et par briller til leg, så kan du selv vurdere hvor meget du vil gå op i deres virkning. Spørg evt. hos optikeren hvad han vil anbefale.
God fornøjelse og god sommer....den venter vi stadig på i Danmark:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske