Svar: Hvornår Baby Jogger
7. juli 2017
Alder:
4 mdr.
Hej med dig
Tak for dit brev og fine spørgsmål :)
Jeg har slået City Elite op på Baby Joggers hjemmeside - for der gælder altid forskellige regler omkring alder og brug - og derfor er det en god idé at følge det, som producenten skriver :)
Og først - det er vigtigt, at du ved at City Elite ikke er til at løbe med. Producenten skriver "The City Elite is not suitable for running, jogging, skateting, rollerblading".
Men derudover ser det ud til at være en rigtig dejlig vogn! Den kan bruges fra fødslen og op til en maximumvægt på 15 kg og en maximumhøjde på 111,8 cm. Den totale anbefalede vægt for City Elite er 20.5 kg (15 kg, som barnet må veje, 1 kg i lommen bag sædet, 4.5 kg i kurven).
I kan derfor godt allerede nu tage jeres datter med ud at trille og opleve verden. Det vil være rigtig godt, at I lægger ryglænet ned, så længe hun ikke er ældre, men i takt med at hun bliver stærkere i ryggen, vil hun naturligt kunne sidde mere og mere op. Hvis I søger for at lægge hende på maven dagligt, så I hjælper hende med at styrke ryg- og nakkemuskler, vil hun sandsynligvis kunne sidde op omkring 6 måneders alderen - det vil være dejligt for hende, at ryglænet er hævet, så hun kan lægge sig tilbage, når hun bliver træt i ryggen, men hun vil elske at kunne kikke ud, mærke vinden i ansigtet, se på ting, som I triller forbi :)
Håber du kan bruge dette videre og rigtig god tur ud i sommerlandet :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske