Svar: Hvornår Baby Jogger

7. juli 2017

Kategori:
Alder:
4 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Hej med dig

Tak for dit brev og fine spørgsmål :)

Jeg har slået City Elite op på Baby Joggers hjemmeside - for der gælder altid forskellige regler omkring alder og brug - og derfor er det en god idé at følge det, som producenten skriver :)

Og først - det er vigtigt, at du ved at City Elite ikke er til at løbe med. Producenten skriver "The City Elite is not suitable for running, jogging, skateting, rollerblading".

Men derudover ser det ud til at være en rigtig dejlig vogn! Den kan bruges fra fødslen og op til en maximumvægt på 15 kg og en maximumhøjde på 111,8 cm. Den totale anbefalede vægt for City Elite er 20.5 kg (15 kg, som barnet må veje, 1 kg i lommen bag sædet, 4.5 kg i kurven).

I ...

Annonce

... kan derfor godt allerede nu tage jeres datter med ud at trille og opleve verden. Det vil være rigtig godt, at I lægger ryglænet ned, så længe hun ikke er ældre, men i takt med at hun bliver stærkere i ryggen, vil hun naturligt kunne sidde mere og mere op. Hvis I søger for at lægge hende på maven dagligt, så I hjælper hende med at styrke ryg- og nakkemuskler, vil hun sandsynligvis kunne sidde op omkring 6 måneders alderen - det vil være dejligt for hende, at ryglænet er hævet, så hun kan lægge sig tilbage, når hun bliver træt i ryggen, men hun vil elske at kunne kikke ud, mærke vinden i ansigtet, se på ting, som I triller forbi :)

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Håber du kan bruge dette videre og rigtig god tur ud i sommerlandet :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

31. oktober 2023 | Udstyr | 15 mdr.

Hovedpude til 1årig

Hej Helen. Jeg kan se at du generelt anbefaler 2års alderen som et tidspunkt...

Annonce

Viden om børn:

Krydderurter

På persille, purløg og andre krydderurter og bladgrøntsager som f.eks. spinat og salat, kan der være jord og dermed jordbakterier - selv efter grundig vask. Bakterierne kan vokse, hvis maden gemmes eller ved genopvarmning, og de kan medvirke til dannelse af nitrit. Nitrit kan reagere med blodets hæmoglobin, så det ikke kan transportere ilt rundt i barnets krop.

"Grønt drys"på varm mad må derfor ikke gives til spædbørn og småbørn. Friske krydderurter og bladgrøntsager må dog...

Læs mere i Babylex

Nakkefoldsscanning

En nakkefoldsscanning foretages i 11.-13. graviditetsuge, og her kigger man via et ultralydsapparat, som køres rundt på den gravides mave, på barnet inde i livmoderen.

Denne scanning kaldes også 1. trimester-scanning, og man ser efter:
- om der er liv
- om der er mere end ét foster
- hvor langt du er henne - man fastsætter datoen for forventet fødsel.

Hvis du ønsker at vide, om dit barn kan have en kromosomafvigelse som f.eks. Downs Syndrom, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for hjælpen - det virker!!

Jeg vil takke dig for din støtte i vores søvnprojektet. Det virker så godt, at vi indimellem synes det er for godt/let til at være sandt. I går havde jeg veninder på besøg og alligevel var det så let som ingenting. Det er en lettelse og putningen er blevet en fornøjelse for alle parter.

Det var lange 5 uger for at få det til at fungere, men det hele værd!

Tusinde tak for din støtte.

Fra to nu langt mindre trætte forældre