Svar: Klapvogn - 4 mdr.
9. marts 2005
Alder:
4 mdr.
Kære Lise
Om man har behov for en klapvogn er meget forskelligt fra familie til familie, og hvilken type klapvogn er også meget forskelligt, da vi jo alle har forskellige behov.
Hvis det drejer sig om en ferietur, hvor I skal gå rund i byen og renger med at være af std i flere timer, så synes jeg bestemt godt I kan bruge barnevognen. Jeres datter er på det tidspunkt ca 7½ mdr. og kan derfor sidde i vognen med sele på. Der er kalesche på, som kan slås ned, hvis hun har behov for bedre udsyn og som kan være oppe, hvis hun har brug for ekstra skygge. Derudover så ligger hun og sover bedre i en barnevogn, og kan i princippet bare lægge sig ned og sove, når hun bliver træt.
Man kan sige at en klapvogn er praktisk, da den noget lettere slåes sammen og ofte ikke behøver at blive skilt ad. Klapvogne fåes dog i mange forskellige udgaver, hvor nogle er fuldt ud lige så gode som en barnevogn (men også dyre) og andre er et supplement til en barnevogn og bruges derfor mest indendøre, dvs. hvis man skal en tur i indkøbscenteret, på kunstmuseum mv. Altså der hvor det er nemt og praktisk med en lille vogn til barnet, men hvor der ikke er det store sovebehov.
Det bedste I kan gøre er at diskutere derhjemme hvilket behov I har for en klapvogn og herefter gå ud i forretningerne og se på de forskellige muligheder der findes. Priserne er meget forskellige alt efter hvilken type vogn man vælger og derfor er det en god idé at tænke sig godt om:o)
Fortsat held og lykke og god ferie, når I når så langt.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske