Svar: Klapvogn - 4 mdr.

9. marts 2005

Kategori:
Alder:
4 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udstyr.

Kære Lise

Om man har behov for en klapvogn er meget forskelligt fra familie til familie, og hvilken type klapvogn er også meget forskelligt, da vi jo alle har forskellige behov.

Hvis det drejer sig om en ferietur, hvor I skal gå rund i byen og renger med at være af std i flere timer, så synes jeg bestemt godt I kan bruge barnevognen. Jeres datter er på det tidspunkt ca 7½ mdr. og kan derfor sidde i vognen med sele på. Der er kalesche på, som kan slås ned, hvis hun har behov for bedre udsyn og som kan være oppe, hvis hun har brug for ekstra skygge. Derudover så ligger hun og sover bedre i en barnevogn, og kan i princippet bare lægge sig ned og sove, når hun bliver træt.

Man kan sige at en klapvogn er praktisk, da den noget lettere slåes ...

Annonce

... sammen og ofte ikke behøver at blive skilt ad. Klapvogne fåes dog i mange forskellige udgaver, hvor nogle er fuldt ud lige så gode som en barnevogn (men også dyre) og andre er et supplement til en barnevogn og bruges derfor mest indendøre, dvs. hvis man skal en tur i indkøbscenteret, på kunstmuseum mv. Altså der hvor det er nemt og praktisk med en lille vogn til barnet, men hvor der ikke er det store sovebehov.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ HELENS BOG: "Helens bog om dit barns udvikling" - fra tilfreds baby til glad tumling

Det bedste I kan gøre er at diskutere derhjemme hvilket behov I har for en klapvogn og herefter gå ud i forretningerne og se på de forskellige muligheder der findes. Priserne er meget forskellige alt efter hvilken type vogn man vælger og derfor er det en god idé at tænke sig godt om:o)

Fortsat held og lykke og god ferie, når I når så langt.

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

31. oktober 2023 | Udstyr | 15 mdr.

Hovedpude til 1årig

Hej Helen. Jeg kan se at du generelt anbefaler 2års alderen som et tidspunkt...

Annonce

Viden om børn:

Tun og børn

Har du børn mellem 0 og 14 år, er det vigtigt, at du serverer masser af forskellig fisk for dem – men nye beregninger viser, at børn under 3 år bør få andre typer fisk end tunbøffer og udskæringer fra andre store rovfisk samt dåsetun.

Problemet med tunbøffer og andre store rovfisk er, at selv ved indtag af en lille mængde, kan barnet få kviksølv i en mængde, der kan skade barnets udvikling.

Alle børn op til 14-års alderen bør styre uden om tunbøffer og andre...

Læs mere i Babylex

Vitaminer præmatur

Børn der er født præmaturt, det vil sige børn som er født før 37 uge, anbefales følgende kosttilskud:

D-vitamin - 10 mikrogram (400 IE) dagligt. D-vitamin gives som dråber, samt
Jerntilskud:

Fødselsvægt <1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt til 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt i 6 måneder.

Børn som får mere end halvdelen af deres ernæring dækket af modermælkserstatning skal have ½ dosis jern, dvs. ca 4 mg hver dag...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"