Svar: Uldtæppe
26. oktober 2004
Alder:
3 mdr.
Kære Rikke
Det er rigtigt at lammeskind ikke anbefales længere til børn, blandt andet fordi det samler rigtig mange støvmider.
Har du dog et lammeskind og gerne vil tætne barnevognen mod kulde fra jorden, så er der ikke noget i vejen for at du bruger lammeskindet i bunden af vognen og så placerer f.eks. liften oven på lammeskindet. Er det denne funktion, så kan du også tætne vognen med en flamingoplade eller nogle aviser.
Drejer det sig om at have lidt ekstra varme over dynen, så kan du godt bruge et tæppe af uld, eller f.eks. fleece. Det der er vigtigt her er naturligvis at det er rimelig nemt at vaske.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske